/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Vandfast X-finer
Fra : kimlund
Vist : 5061 gange
200 point
Dato : 09-05-07 17:28

Hejsa, jeg skal bruge et par vandfaste X-finer plader. Det i sig selv er jo ikke det store problem, men målene på pladerne skal være min./ca. 150cm * 300cm

Kan man købe det nogen steder (helst omkring Århus)
Jeg har forsøgt et par Tømmerhandler, men uden held

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-05-07 17:34

hmmm det er jo overstørrelse!

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 210 point
Dato : 09-05-07 17:36

http://www.hemtp.dk/ godt nok ikke så tæt på, men de kan åbenbart et eller andet

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 09-05-07 17:37

jeg har aldrig større end den der ligger på hylderne
men de kan fås med fjer og not så du kan samle dem

Kommentar
Fra : kimlund

Dato : 09-05-07 17:50

De har dem her: http://www.olt.dk/Katalog/plader/x-finer.htm
Næsten nederst på siden

Men det er jo også et godt stykke fra århus...

>3773 - dem må jeg lige prøve at ringe til i morgen, takker :)

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 09-05-07 17:59

Vandfast X-finer er meget vanskeligt at finde.
Det meste af det der findes, er det limen i mellem fineren der er vandfast, men selve fineren er altså ikke !!!!!

Det er en stor misforståelse, at snakke om "vandfast x-finer", når det man mener, rent faktisk er om limen, der er brugt til at fremstille pladen med, er vandfast.

MVH

Kommentar
Fra : kimlund

Dato : 09-05-07 18:25

>viskinge - Vil det sige at det brune x-finer/karosseri plade nederst på siden, jeg linker til ikke er vandfast??? Eller hvordan skal det forståes??

Pladerne skal bruges til sider på en hestetrailer, hvis det er til nogen hjælp!

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 10-05-07 07:20

Dem du mener, hedder karosseri/støbe X-finer (og er jo beregnet til det, du skal bruge dem til)
De er belagt med en film, som er vandtæt.

Du skriver jo i overskriften, vandfast X-finer, som jo faktisk er et andet produkt. (hvor man kan se træet, og bruges feks. i både).

Problemet er, man ofte benævner det man ønsker, med et forkert navn. Det er du absolut ikke ene om.

MVH

Kommentar
Fra : kimlund

Dato : 10-05-07 09:11

Okay, så er der vist ingen tvivl om hvad det er jeg skal bruge

Men husk nu den vigtigste del af spørgsmålet, hvor køber man dem

Godkendelse af svar
Fra : kimlund

Dato : 21-05-07 09:16

Tak for svaret 3773.

Det var vist dig der kom tættest på et rigtigt svar

Kommentar
Fra : hellequaade

Dato : 26-05-10 14:12

Hej !
Der har kørt en tråd på heste-nettet omhandlende det samme....