/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Overfald på arbejdspladsen
Fra : jonna57
Vist : 723 gange
20 point
Dato : 09-05-07 09:52

Jeg er inden for et år to gange blevet overfaldet på min arbejdsplads, begge gange meget voldsomt,
er der ikke et krav til arbejdsgiveren om at sikre ens arbejdsplads (Jeg arbejder i almen boligbyggeri).

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-05-07 09:56

Jo arbejdspladsen skal sikres, men denne form for usikkerhed, kan man jo ikke lige garderer sig imod.

Prøv at tale med din fagforening

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 30 point
Dato : 09-05-07 10:48

Hvis du arbejder som ejendomsinspektør ellerlignende skal episoderne både anmeldes til Politiet og din arbejdsgiver.
Er det beboere eller deres børn der overfalder dig kan disse smides ud af lejlighederne og så kunne det være at du skulle have kursus i konflikthåndtering så du (måske) kan lære at tale dig ud af en situation.

Kommentar
Fra : jonna57

Dato : 09-05-07 11:42

Det er anmeldt til politiet og arbejdsskadestyrelsen. Politiet gør ikke specielt meget, har faktisk sat sagen i bero. Det er en mandsperson som har overfaldet mig, men jeg kender ham desværre ikke.

Mht. konflikthåndtering så mener jeg selv at det er jeg faktisk rigtig god til, men det undre mig at der ikke gøres noget fra arbejdsgivers side, da man må forvente at de skal sikre deres personale.

Fagforeningen gør heller intet - så jeg er temmelig frustreret.

Godkendelse af svar
Fra : jonna57

Dato : 09-05-07 11:45

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-05-07 11:54

Hvis din fagforening ikke vil hjælpe, dårlig fagforening, skulle du måske opsøge den nærmeste retshjælp eller advokatvagt så du kan blive rådgivet i den konkrete sag..
http://www.retssal.dk/guide.php3

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-05-07 11:57

P.S.! Du kunne også tage kontakt til dem her: http://www.voldsofre.dk/

Kommentar
Fra : blank

Dato : 09-05-07 21:18

Du har lukket for private indlæg, så derfor må jeg bruge dette spørgsmål - som du har lukket.

Vil bare kun lige sige, at du skulle foreslå din arbejdsgiver at få installeret en overfaldsalarm. På min sidste arbejdsplads fik vi sådan een installeret pga. en beboer var meget truende og også en enkelt gang forsøgte at gøre alvor af dette - blev dog stoppet, heldigvis.

Et tryk på sådan alarm og politi er der indenfor 2 min. alt efter hvor firmaet er beliggende. Vores kontor lå lige midt i byen (rådhuspladsen).

Held og lykke. - Du skal ikke finde dig i hvad som helst. Måske du skulle overveje at søge om ulempe tillæg

Kommentar
Fra : Luffe15

Dato : 18-07-07 19:21

Da du er omfattet af arbejsmiljølovgivningen har arbejdsgiveren en pligt til at sikre, at arbejdet kan udføres under forsvarlige forhold. Du kan se mere på Arbejdstilsynets hjemmeside. www.at.dk