/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Hvid baggrund til gennemsigtig
Fra : 1991
Vist : 1413 gange
500 point
Dato : 01-05-07 16:34

Jeg har flere clipart liggende som jeg vil bruge i diverse opslag, kort m.m.
Men når baggrunden er hvid, så kan jeg ikke lade bogstaver "flyde" rundt om tegningen (så fylder hele clipart en firkant).
Altså væk med den hvide baggrund og over til en gennemsigtig brugbar baggrund.
Jeg bruger Photoshop element 4 OG Paint Shop.
Meget gerne med udførlig vejledning, da jeg ikke er så velbevandret i dette.
Mvh 1991

Accepteret svar
Fra : hvaderikkeibrug

Modtaget 500 point
Dato : 01-05-07 17:37

Har jeg forstået det rigtigt? Du kopierer en clipart og sætter den ind i et photoshop-dokument?
Du kan ved oprettelsen af et nyt dokument vælge farvet, hvid eller gennemsigtig baggrund, men hvis den hvide firkant ligger på selve cliparten, hjælper det selvfølgelig ikke.
Så vælg gennemsigtig baggrund. Når du så har kopieret cliparten ind, vælger du det magiske viskelæder og klikker ned i det hvide, så skulle det forsvinde.
Hvis der kommer en rude frem, der siger, at du ikke kan gøre dette, fordi laget er låst, dobbeltklikker du på laget i lagpaletten og siger OK til den menu, der kommer frem, så er laget låst op, og du kan gå videre.

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 01-05-07 17:52

Jeg havde forstillet mig, at jeg kunne lave de hvide baggrunde i et clipart til gennemsigtig.
Det er måske mere rigtigt at sige det.
Jeg har bare hentet et clipart ind i photoshop.

Godkendelse af svar
Fra : 1991

Dato : 01-05-07 18:06

Tak for svaret hvaderikkeibrug.
Det virker sandelig.

Tak for et hurtigt svar.