/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
IP telefoni ved Webspeed
Fra : timeglas
Vist : 604 gange
200 point
Dato : 21-04-07 16:11

Hej

Jeg vil have oprettet webspeed over kabeltv i min nye lejlighed, så jeg undgår at skulle oprette ny telefonstik mm.
Derudover ønsker jeg at tilslutte en ip telefon med nyt nummer og den skal kunne fungere selvom pc er slukket. Jeg har kigget lidt på musimi.dk men er der andre der har et godt foreslag til hvor jeg skal oprette telefonen?
Og hvilken router/boks eller hvad det hedder samt ip telefon er det smart/billigt at købe?

mv og på forhånd tak fra timeglas

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-04-07 16:20

Hejsa

Den Grandsmlam 486 (IP adapter) du får fra musimi er der Router i, så det er bare at sætte den til.
Så virker det. Det er bedst med hastigheder over 256/256.

Jeg har Internet og IP telefon via Fullrate det virker fortrinligt...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 21-04-07 16:49

Hej!

Se lige på denne side: http://privat.tdc.dk/ hvor jeg har købt alt mit, og er yderst tilfreds.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 21-04-07 18:44

hej Benjamin

Kan man tilslutte almindelig telefon til eller er det en speciel IP telefon der skal til?

mvh timeglas

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 21-04-07 19:16

Og lige lidt mere:

Hvor ser du salget af Grandsmlam 486 (IP adapter) henne? Staves det sådan?

på forhånd tak herfra

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-07 19:35

Mon ikke I snakker forbi hinanden....

Fullrate leverer da ikke webspeed - det er da kun TDC (eller andre kabeltvselskaber)

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 21-04-07 19:54

Hej Refi

Jo du har ret. Har du IP telefoni og har du så nogle gode links til adaptor + telefon?

Mvh timeglas

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 22-04-07 11:22

Da vi nu er enige om, at (hvis) du vil have webspeed....?

Har du så set på det link jeg sendte med TDC?

Der er mange, syntes jeg, gode løsninger.

Har selv Kabel-TV Webspeed samt Cabletalk.

Telefonen jeg benytter er en ganske alm. trådløs telefon, som du kan købe i alle prislag.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-07 11:27

Selv bruger jeg skype og dualphone som telefon - den fungerer både som IP og alm. trådløs telefon...

Desuden kan de tale internt med hinanden hvis man har flere...

http://dualphone.net/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-07 11:29

PS....

Som du ser fungerer 2 af modellerne UDEN komputer (indbygget skype)......

De fungerer alle med webspeed.....

Kommentar
Fra : fedtmule30

Dato : 22-04-07 20:17

Hej timeglas

Hvad med http://www.telio.dk/ dem bruger jeg selv på webspeed og det køre rigtig godt, det kan også bruges uden pceren er tændt. Router jeg har er en linksys spa-2102 og så syntes jeg det er billiget men kik selv

Fedtmule

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 22-04-07 20:21

Hej Klanger. Syntes at TDC er den absolut dyreste løsning, det er derfor jeg spurgte om f.eks. musimi, hvor det koster 7,50 om måneden.

Jeg tjekker lige skype. Den skal helst fungere når PC er slukket.

hilsen timeglas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-07 20:33

Citat
Den skal helst fungere når PC er slukket

Det gør de to af dem....

PS . skype er GRATIS - medmindre du vil have EGET nummer osv....

Men det er stadig den billigste løsning....

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 22-04-07 20:44

Jeg vil nemlig gerne have eget nummer, istedet for telefonlinie.

mvh timeglas

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 22-04-07 20:59

Du kan se alle priser på www.skype.dk

Godkendelse af svar
Fra : timeglas

Dato : 24-04-07 20:50

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-07 21:00

Selv tak