/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Fjern Opensuse 10.2
Fra : qwez-x
Vist : 2156 gange
100 point
Dato : 20-04-07 23:29

Jeg ville høre om det var muligt at fjerne opensuse 10.2 fra harddisken, jeg har lavet en dual-boot med windows xp og opensuse 10.2. Men jeg skal bare have fjernet Linux...
Kan man det, og hvordan???

M.V.H
Rasmus (qwez-x)

På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 110 point
Dato : 20-04-07 23:44

Du sletter den bare.
Gå til start - højreklik på denne komputer - administrer - diskhåndtering.

Men der bliver sikkert et problem med din Boot.
Har du din originale Xp disk, sætter du den i drevet
og BOOTER fra den.
Lad den kører til den kommer til reparer, her klikker du dig ind.
Du bliver bedt om at vælge tastatur - vælg
og scroll ned,
LOG PÅ C: 1
skriv HELP og du kommer til DOS
indtast FIXMBR og sig JA ''J''
Virker det ikke prøv med FIXBOOT
___________________________

Hvis ikke du har CD, gå til kontrolpanel -system-
avanceret - start og genoprettlese - system startup og vælg
XP / eller slet Linux

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-04-07 23:44

Hvorfor dog fjerne, nå det må være din egen sag kan du bruge linket her: http://www.linuxin.dk/forum/index.php?ops=linuxin&fmode=vis&visid=1589&grid=2

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 20-04-07 23:45

Hvem - der blot tilnærmelsesvis er ved sine fulde fem - kunne finde på at fjerne Linux til fordel for Windows?

Nå, spøg til side. Det burde kunne lade sig gøre. Dual boot delen håndteres jo af Suse. Når du fjerner partitioner skal du jo så derefter være opmærksom på hvordan Windows "ser" eller "ikke ser" dem. Hvordan er dine partitioner? Så kan vi nemmere fortælle hvad du kan slette mv. FAT-32 eller NTFS-drev/partitioner vil være Windows, så dem skal du ikke slette inde fra Diskhåndteringen...

Omend jeg synes du skulle have givet Linux en chance med Mandrake, men fair nok.

Godkendelse af svar
Fra : qwez-x

Dato : 01-05-07 17:23

Tak for svaret disken.