/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Medlemsskab
Fra : camillatee
Vist : 589 gange
10 point
Dato : 16-04-07 18:08

hvad gør jeg, hvis hende jeg har købt min kat hos, ikke er medlem i en katteklub? hvis jeg nu skal have stamtavle på katten?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 16-04-07 18:20

Det skulledu måske have sikret dig forud. Hvis man kender ophavet, Så¨kan der vel udstedes stamtavle

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 16-04-07 18:28

tror ikke man kan få en stamtavle hvis der ikke allerede er lavet en på katten.
Men ved ikke - kontakt da katteklubben og hør ad

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 20 point
Dato : 16-04-07 19:04

Det har du jo fået svar på en gang, i det andet spørgsmål hvor du klagede over, at opdrætteren ikke ville af med en stamtavle, og der fik du jo fortalt at du skulle prøve at henvende dig til en af de katteklubber der blev nævnt, og at det skulle være før katten blev 10 måneder.

Ved du hvad, jeg tror godt du kan opgive den stamtavle, for jeg tror ikke der findes nogen på forældrekattene eller i hvert fald den ene af dem......og det kræver jo oplysninger fra begge stamtavlerne (moderens og faderens) hvis du skal have lavet en på din kat.

Alle de søforklaringer med chipmærke o.s.v........glem det, det er bare for at holde dig hen med snak.

Jeg synes F...... det er for dårligt, at en der sælger en killing og lover der kan fås en stamtavle enten er smaskfyldt med løgn fordi der ikke findes en stamtavle på moderen.....eller er så usamarbejdsvillig ikke at ville hjælpe dig med at få en lavet.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : camillatee

Dato : 16-04-07 19:11

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : camillatee

Dato : 16-04-07 19:12

hun er fyldt med løgn.. og det skal gå udover folk der køber kat hos hende...

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 16-04-07 19:16

hvis der ikke er en stamtavle når du køber katten så lad være, for man får dem ikke sidenhen.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 16-04-07 19:29

Afliv bæstet eller elsk din kat som et levende kærligt væsen der aldrig selv finder ud sin herkomst og som elsker dig ubetinget uanset .

Hvis du har købt din kat med avl for øje havde du nok handlet lidt mere proffisionelt. Du kan evt. kalde den Exotic Royal II og sætte et forgyldt halsbånd omkring halsen...så smager det da lidt af herskab.

Ziggy99

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 18-04-07 21:52

For at få stamtavle på en kat skal ejeren af hunkatten indsende oplysninger om moderens stamtavle tilligemed en parringsattest underskrevet af ejeren af hankatten.

Hunkattens ejer er altså den eneste der kan få lavet stamtavle.
Har du bøvl med at få stamtavlen, så bør du kontakte en af de stamtavleudstedende klubber - se http://www.felisdanica.dk/ - ikke fordi du vil kunne få stamtavlen den vej, men der bør ryddes op i brådne kar i katteverdenen. I værste fald vil opdrætteren få inddraget sit stamnavn af fife.

Men husk: En kat uden stamtavle er præcis lige så god og kærlig som een med. Det eneste du kan bruge en stamtavle til (udover at forudsige lidt om hvordan katten blir) er at opdrætte nye katte med stamtavle.

Kommentar
Fra : camillatee

Dato : 19-04-07 21:07

selvfølgelig.. jeg har skam ikke tænkt mig at smide katten ud, fordi jeg ikke få stamtavlen...