|
 | Kadett dør ud efter kort tid Fra : adfil | Vist : 1640 gange 200 point Dato : 16-04-07 07:28 |
|
Hej
Jeg har et problem med en opel kadett fra 1984,
den starter godt, den går godt og jævn i tomgang.
den accellererer godt ved start, både ved kold og varm motor.
men når jeg har kørt ca. 3-5 km bør den ud i perioder (den hakker), lige som om den får
for lidt benzin.
det er en SOLEX 30/35 PDSI karburator.
Endvidere er der nye platiner
nyt strømfordeler dæksel
ny tændspole
Mvh: Henning
| |
 | Kommentar Fra : refi  |
Dato : 16-04-07 07:51 |
|
Citat Endvidere er der nye platiner
nyt strømfordeler dæksel
ny tændspole |
Er det noget du selv har lavet..... ????
Hvis ikke kunne du jo køre på det værksted der har lavet det og få dem til at tjekke....
Der er flere muligheder.....
Forkert benzin
Vand/skidt i karburator
Defekt pumpe osv.....
| |
 | Kommentar Fra : BjarneD  |
Dato : 16-04-07 10:19 |
|
Der kan være flere årsager til problemet, men det kan være karburatoris, der typisk kommer efter få kilometer og som regel forsvinder igen.
Prøv med karburatorsprit og se efter om luftindtaget kan stillet til vinterkørsel.
| |
 | Kommentar Fra : thulin  |
Dato : 16-04-07 14:25 |
|
Det er formentlig din luftindtag.
Når en bil bil med karburator bliver varmt, lukker den manuale for et spjæld, da bilen skal brugen en aden blanding når den er varm.
Lukker denne plade ikke rigtig, går det ud over motorens ydeevne og mulighed for at holde sig igang.
Prøv kig alle luftslagner igennem, og det stykke bimetal som styrer luftindtaget alt efetr temp.
Men 9 ud af 10 gange er det en beskidt karburator, se om du ikke kan få den renset.
| |
 | Kommentar Fra : adfil |
Dato : 16-04-07 16:08 |
|
Tak for jeres insats
Svar til REFI
og Bjarne D
og Tuhlin
Ja det er noget jeg selv har lavet
Det er ikke omstilling sommer / vinter der er forkert "omstillingen er manuel"
kaburatoren er lige blevet renset ( flere gange )
| |
 | Kommentar Fra : refi  |
Dato : 16-04-07 16:25 |
|
Kører du den tit næsten tør for brændstof kan den suge/pumpe skidt op fra tanken.....
Dit tankdæksel kan være for tæt så der opstår undertryk....
| |
 | Kommentar Fra : adfil |
Dato : 16-04-07 16:41 |
|
hej refi
Jeg kører på blyfri 95
og jeg har tjekket det med dækslet.
ellers tak for for forsøget
med venlig hilsen
Henning
| |
 | Kommentar Fra : adfil |
Dato : 16-04-07 17:01 |
|
Hej bjarne
jeg kører med karburatorsprit.
MVH Henning
| |
 | Kommentar Fra : refi  |
Dato : 16-04-07 17:08 |
|
Så hedder det nok værksted....
Hvis alle løsninger er afprøvet er der ikke mere tilbage.....
Defekt karburator ?
Defekt benzintilførsel ?
| |
 | Kommentar Fra : BjarneD  |
Dato : 16-04-07 17:39 |
|
renseDu må starte fra en ende af med at gernnemgå/rense brændstoftilførslen, MEN dels kan der være lavet fejl ved tændingsrep. og husk tændkablerne hvor modstanden kan være blevet for stor.
Der er som sagt flere muligheder, men det er altså nemmere for fagfolk når de selv står med problemerne da "brevkasse" diagnoser er noget juks.
| |
 | Kommentar Fra : adfil |
Dato : 18-04-07 17:19 |
|
Vedrørende indstilling, af tænding og andre indstillinger har jeg alle data.
og de forskellige muligheder vedr. platiner og tændings tidspunkt, er indstillet korekt.
men tak for oplysningen
mvh Henning
| |
 | Kommentar Fra : kogalejy  |
Dato : 18-04-07 23:07 |
|
Når den går i stå, bliver du nødt til at tage benzinslangen til karburatoren fra, køre med starteren og kontrollere om der kommer benzin frem. Ligeledes må du kontrollere om der kommer gnist frem til
tændrørene. en af delene må mangle.Benzin og tænding i orden, så skal motoren køre.
Men der kan være en periodisk fejl, f.eks. ledning fra tændspole gnavet gennem isolationen ved indgangen til strømfordeleren, det er tit set, det skal jo være noget der bevæger sig enten ved varme udvidelse, eller ved rystelser. Faktisk er der ikke så mange fejlmuligheder. Du mangler at oplyse om den kan starte lige efter at den er gået i stå ? Mvh. K.
| |
 | Kommentar Fra : adfil |
Dato : 19-04-07 07:38 |
|
svar til kogalejy
Den kan starte lige efter, og køre ca 3 km, så dør den ud igen.
Mvh henning
| |
 | Kommentar Fra : refi  |
Dato : 19-04-07 08:31 |
|
Der er reelt kun 2 muligheder....
Skidt eller vacum.....
Begge dele i din benzintilførsel.....
| |
 | Kommentar Fra : BjarneD  |
Dato : 19-04-07 18:11 |
|
Snavset benzinfilter?
Når motoren kører presses snavset fast på filtret, når den stoppes falder snavset til bunds og den kan lidt igen. En til af mange muligheder.
| |
|
jeg har oplevet det før det var benzin tanken der ikke kunde udlufte så borede jeg et huld i dækslet og så kørte det
men du kan afprøve det ved at tage benzin dækslet af
| |
 | Kommentar Fra : kogalejy  |
Dato : 20-04-07 22:58 |
|
Det er muligt at fejlen ligger i svømmerhuset, hvor nåleventilen lukker for tidligt. Det er muligt du kun kører på det der er i koppen.Jeg foreslår at du får kontrolleret svømmerhøjden,men den flytter sig sjældent af sig selv, så det er vanskeligt at hjælpe dig uden at have bilen i hænderne, iøvrigt er det vel nok den mest simple motor på markedet, tilbage er vel kun at benzinpumpen svigter.
Jeg ville nok hive den af og prøve den fra en dunk manuelt uden for bilen. Jeg mener at den har
mekanisk pumpe. Mvh. K.
| |
|
Har du prøvet at se om der er gnist når den går dårligt/dør?
Har rodet med en vens kadett 1.3s der havde periodiske problemer. På hans var det tændingsmodulet. Men jeg kan ikke huske hvor gammel den var, så jeg ved ikke om din har et modul.
Så vidt jeg husker sad modulet ovre ved venstre tårn i nærheden af tændspolen.
| |
 | Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|