/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
crocs sko fra usa
Fra : bovbasse
Vist : 2648 gange
100 point
Dato : 15-04-07 17:24

hej

kan i hjælpe mig, da jeg vil købe disse grimme :) sko i usa, men kan ikke finde ud af om der er afgift på disse sko. jeg ved momsen kommer til men mangler lige denne afgift

tusind tak for hjælpen

Kommentar
Fra : serpyc

Dato : 15-04-07 17:31

Vedrørende afgift på sko kan du finde info på SKATS hjemmeside.

Når skoene ankommer med posten tager postvæsnet eller fragtfirma et speditør gebyr.

Detter gebyr plus fragt plus skoens pris lægges sammen og så skal du betale MOMS af dette totale beløb.

mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-07 17:32

Decideret told er kun på sko fra Kina og Vietnam....

http://www.oem.dk/sw17017.asp

Kommentar
Fra : serpyc

Dato : 15-04-07 17:33

Prøv at kigge på denne hjemmeside:

http://www.skat.dk/display.aspx?oID=134869&vID=201313

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 100 point
Dato : 15-04-07 18:40

Så vidt jeg kan se, ved at klikke mig ind på vita.toldskat.dk er toldtariffen 16,80%

(Varekode 6402.99.93 90 )

Henvend dig til SKAT for at få det be- eller afkræftet!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-04-07 18:53

Du skal regne med at lægge ca 30 % oveni prisen og fragten, og så kommer dertil det gebyr postvæsenet skal have (og det kan nemt ske at blive et par hundrede).

Det er meget sjældent det kan betale sig at købe tøj og sko (og andre ting) fra USA

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-04-07 18:55

Ups, ja bepox har ret, det er 16,80 % i told og ikke de 4, et ellerandet jeg lagde oveni momsen.

Så det bliver 25 % moms på både vare og fragt + 16,80 % told og så gebyret til Postvæsenet.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 15-04-07 19:03

Kig på e-bay, der kan du finde dem fra et EU-land, så skal du ikke lægge told og skat oveni.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 15-04-07 19:20

Jeg kender nogle der køber dem fra Thailand. De er meget billigere derfra end USA, og intil videre ingen problemer med told og skat

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 15-04-07 19:21

Er det sko som på denne side

http://www.hermedico.dk/nyheder/nyheder.asp?visType=Full&id=146

så vil jeg da give dig ret i at de er grimme

men til en pris af 350.- kr. kan det så betale sig at bestille dem fra et andet land.

Godkendelse af svar
Fra : bovbasse

Dato : 15-04-07 19:46

Tak for svaret berpox.

det var lige det svar jeg søgte, har ellers selv været inde på dette men kunne ikke finde ud af det :)

mvh
bovbasse

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 15-04-07 21:27

Velbekomme - så er der "fod på det"

... de må virkelig være behagelige at gå i ... for JEG har da ikke lyst til at stikke mine tæer ned i de der plastic-sandal-træsko-ting ... jeg ville komme til at se endnu mere end totalt kikset ud

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 18-04-07 22:06

Læs lige her inden du overvejer crocks'erne

http://www.dr.dk/fttvimg/DR1/145_0001-59.gif

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 19-04-07 04:54

Nå - nu er link'et dødt.... det var hospitalerne herhjemme der ville forbyde Crocks', da de er med til at danne store elektriske potentialer ved statisk elektricitet. Brugeren bli'r "helt elektrisk".

Udladningen af den elektriske energi har i flere tilfælde forstyrret eller direkte ødelagt fintfølende og/eller hundedyrt udstyr, og kan derfor i værste fald forårsage dødsfald!

Kommentar
Fra : Harring

Dato : 27-05-09 21:45

Jeg syntes bare at disse "gummitræsko til tykke damer" skulle forbydes på lige fod med stavgang og hvide tennissokker.