/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Photo story 3
Fra : ipbirk
Vist : 1563 gange
50 point
Dato : 13-04-07 11:26

Hej
Er der nogen der kender et godt program til at vise diasshow hvor man kan tilføje baggrundsmusik.Jeg bruger i øjeblikket Photo story3, men når billederne vises som dias på et tv, er kvaliteten meget forringet i forhold til den orginale jpeg fil, Filtyben i Photo story er Windows media lyd/videofil.

Det er nok ikke det rigtige forum, men jeg kan ikke finde noget med billedbehandling eller lignende.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-07 11:42

Hvad med Win´s eget Movie maker ??????

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 13-04-07 15:34

det har jeg prøvet, og det er det samme

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-07 15:59

Så er opløsningen på dine billeder vel for lille......

Hverken MovieMaker eller PhotoStory laver billederne dårligere....

Det er sikkert også "kun" på TV den er dårlig og ikke på komputeren....

Accepteret svar
Fra : hvaderikkeibrug

Modtaget 50 point
Dato : 13-04-07 16:52

Jeg bruger altid Powerpoint til diasshow. Der kan man både få musik og film blandet med stilbilleder, og man kan vælge selv at klikke sig frem - ved foredrag og lignende - eller lave et automatisk diasshow med forskellige indstillinger mellem hvert billede, hvis det er nødvendigt.

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 13-04-07 18:17

til refi
Det er korrekt at på pc er kvaliteten ok, men det er jo også Jpeg filer, men når jeg kører i Photo story så er det Windows media lyd/videofil og det er her det går galt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-07 18:31

Så lav det i MovieMaker....

Hvillken opløsning er billederne i ??????

At PhotoStory laver det om til WMV er jo logisk da du laver en videofilm...

Citat
Windows media lyd/videofil og det er her det går galt.

Har aldrig oplevet at det skulle forringe kvaliteten

Citat
Det er korrekt at på pc er kvaliteten ok, men det er jo også Jpeg filer

Din færdige film er da stadig wmv selvom du spiller den på komputeren......

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 13-04-07 19:30

jeg har spurgt flere eksperter som sammenstemmende siger at det er korrekt at billedkvaliteten bliver foringet når jpg laves om til WMV. det er derfor jeg efterlyser et program som kan køre jpg filer som dias og med baggrundsmusik.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-07 19:50

Citat
jeg har spurgt flere eksperter som sammenstemmende siger at det er korrekt at billedkvaliteten bliver foringet når jpg laves om til WMV

Så ved de vel også hvad der så skal gøres....

Du kan ikke få 2 programmer til at køre på en gang på en DVD/CD

Så må du nøjes med billedvisning og køre musikken særskilt...

Alternativt kan du bruge PowerPoint - der kan du også lægge musik på....

Kommentar
Fra : video11

Dato : 13-04-07 19:53

Heej ipbirk
Jeg laver en del video på Pinnacle studio 9 plus, og jeg har lavet en del dias og
digitale foto med underlægning af musik.Hvordan kvaliteten er kan jeg ikke se
nogen forskel. Men programmet er jo ikke gratis.
vh video11

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 14-04-07 18:53

Hej
Jeg vil nu prøve at leve et diasshow med PowerPoint 2003, men allerede når jeg har markeret nogle af mine billeder som er jpg filer og trykker på åbn får jeg følgende meddelelse " PowerPoint kan ikke åbne den filtype som repræsenterer ved img_0044.jpg."

Eller gør jeg noget forkert når jeg vil hente billeder ind i powerpoint??

Kommentar
Fra : vendhalm

Dato : 29-06-07 01:27

Hmm . Hvis du afspiller det med nVidia grafikkort, med S-Video stik , og lyd fra lydkortet , ka du gemme din film i Media player som WMA . Så lukker du det hele , og højreklikker på den færdige film , og trykker "Play on my" , og vælg så tv . Så vil filmen blive afspillet i Windows media player , og TV'et vil ha den rigtige opløsning

Kommentar
Fra : vendhalm

Dato : 29-06-07 01:28

WMV self :P

Godkendelse af svar
Fra : ipbirk

Dato : 29-06-07 09:09

Tak for svaret hvaderikkeibrug.

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 29-06-07 10:28

Selv tak - og god fornøjelse. PowerPoint kan meget mere, end man tror, når man først kommer "ud i hjørnerne" og bruger hjælpefunktionen flittigt.