/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
befordringsfradrag for børn
Fra : jusly
Vist : 1581 gange
100 point
Dato : 13-04-07 08:48

Hej nogen der ved om børn kan få befrodringsfradrag , han har lige modtaget sin selvangivelse , men kan ikke finde noget om han kan trække kørsel fra , han har 25 km hver vej til job 2 gange om ugen.....

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 13-04-07 08:54

jeg tror det ikke, specielt da det kun er 2 gange om ugen. Men et sikkert svar finder du her

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=349004

og de har endda åbent idag.

Accepteret svar
Fra : twitt

Modtaget 110 point
Dato : 13-04-07 08:55

Hej

Han kan trække befordring fra på helt normalt vis. Fradraget pr. dagberegnes således:
(50-24) km. x 1,78 kr. Resultatet skal så ganges med det antal dage, hvor han har arbejdet.

Det samlede fradrag skrives i rubrik 51 på selvangivelsen.

MEN vær opmærksom på, at hvis indtægten ikke overstiger grænsen på hans frikort, så får han jo ikke noget ud af fradraget !!!

Godkendelse af svar
Fra : jusly

Dato : 13-04-07 09:03

Tak for svaret twitt. Det bare håbløs at ringe til SKAT så takker for dit svar.

Venlig Hilsen
Jusly

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 13-04-07 09:08

Det er ok at du acceptere twitt`s svar. MEN der kommer ofte mange urigtige oplysninger her inde. Derfor bør man ringe til SKAT, da dit barn nødig senere skulle have et eftersmæk.

Jeg betvivler ikke at Twitt har ret, men der er ofte set forkerte vejledninger i svar.

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 13-04-07 09:40

Hvis du går herind kan du selv meget nemt regne befordrignsfradraget ud.
http://www.tastselv.skat.dk/borger/befor/BeregnOpgoer.do?start=true

Kommentar
Fra : jusly

Dato : 13-04-07 10:28

Tusinde tak for alle svar , faldt over denne side http://unge.skat.dk/ den rimlig nem at forstå

Venlig Hilsen

Jusly