/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Hvad betyder dette?
Fra : Pigen2
Vist : 704 gange
49 point
Dato : 28-03-07 13:08

" Du har i øjeblikket Abobe Photoshops primære arbejdsenhedog Windows primære pagningsfil på samme enhed, hvilket kan medføre reduceret ydeevne. Det anbefales, at du indstiller Adobes Photoshops pirmære arbejdsenhed til at være på en anden enhed, helst på et andet fysisk drev."

Hvad betyder det og hvad kan man gøre ved det?

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 28-03-07 13:14

Den har jeg også af og til, - jeg tror det er noget med at Photoshop gerne vil ligge på en anden HD end den HD styresystemet ligger på, - men jeg er ikke sikker og følger derfor dine svar i denne tråd!
Ammitz

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 28-03-07 13:15

Helt i orden, Ammitz!

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 59 point
Dato : 28-03-07 13:27

meget simpelt: PS vil helt at have sin helt egen paging file / sidefil / virtuelle hukommelse liggende på en anden partition end styresystemets egen sidefil, og det er meget let at ændre:
Åbn PS -> Edit -> Preferences -> Plug-ins & Scratch disk -> og under Scratch Disks kan du vælge hvor PS's egen sidefil / paging file / virtuel skal være.
Du vælger alt andet end den partition, hvor dit styresystem ligger (er selvfølgelig kun muligt, hvis man har mere end en partition)

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 28-03-07 13:28

helt = helst (stavefejl undskyldes)

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 28-03-07 13:30

glemte lige: du behøver ikke at vælge mere end 1 (så vidt jeg husker, kan man vælge op til 4 muligheder som 1. , 2. , 3. og 4.

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 28-03-07 13:56

partition??????????
Hvordan ved man om man har det?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 28-03-07 14:06

hvis der er flere drev-bogstaver, har du flere partitioner.
f.eks: C: (der ligger dit styresystem) - D: f.eks. den partition du gemmer på - E: f.eks. til musik og fotos o.s.v... F: kan være dit CD/DVD drev

Prøv at hoppe ud på skrivebordet og klik på "Denne computer" og se hvor mange bogstaver = drev/partitioner der står.
skriv dem ned og smæk dem herind.

Under alle omstændigheder lister PS mulighederne op i den indstilling jeg henviste til.

PS: hvilken version af PS ?

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 28-03-07 14:07

Jeg har C (lokal drev) 0g D (backup)

Det er CS... Men på dansk...

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 28-03-07 14:16

så har du 2 partitioner.

læg PS's pagingfile/sidefil/Virtuel hukommelse ned på D

aner ikke hvad det hele hedder på dansk, men mon ikke det er noget med:
Åbn PS -> Rediger -> Preferencer -> Plug-ins & Sidefil/Virtuel hukommelse

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 28-03-07 14:56

Hej hcma!

Rediger\Indstillinger\Ekstramoduler & Arbejdsdiske...
Så langt så godt...

Så står der Arbejdsdiske:
Første:
Anden:
Tredie:
Fjerde:

Skal man så vælge første og et andet drevbogstav end C ?
Genstarte og det skulle virke?

Ammitz

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 28-03-07 15:11

helt rigtigt

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 28-03-07 15:26

Tak for det hcma!
Sender dig lige muligheden for at score endnu 200 point!
Ammitz

Godkendelse af svar
Fra : Pigen2

Dato : 29-03-07 17:29

Tak for svaret hcma.