|
| hvor skal jeg henvende mig ? Fra : gomme01 | Vist : 422 gange 20 point Dato : 23-03-07 16:24 |
|
jeg købte en fladskærm i computer city for lidt over 1 1/2 år siden.
pludselig opstod der sorte ringe i to af hjørnerne og midt for i top af skærm, jo flere gange den blev tændt jo mere voksede de.
jeg indleverede den med henvisning til garantien, efter 5 uger fik jeg tilbagemelding, man havde konstateret at det var trykskader og at det ikke var omfattet af garantien, man kunne reparerer den mod ca 2500,00, jeg købte den for 1798,00.
jeg er uforstående over for disse påstande da den med sikkerhed ikke har været udsat for overlast.
hvad gør jeg. på forhånd tak
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 23-03-07 16:29 |
|
Citat jeg er uforstående over for disse påstande da den med sikkerhed ikke har været udsat for overlast |
Hvis du er sikker i din sag, så lad et andet firma kigge på den.....
Kommer de til et andet resultat kan du så gå til Computercity igen....
Men det er DIG der skal bevise at skaden er en fabrikationsfejl......
| |
|
Jeg syndes at du skulle prøve at henvende dig til forbrugerrådet, de kan sikkert give dig et fyldestgørende svar, om hvad du har af muligheder. Jeg er nemlig ikke sikker på at det er dig der skal bevise at den ikke har en trykskade
MVH. Michael
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 23-03-07 16:41 |
|
Så læs og bliv klogere
Hvem dækker udgiften?
Hvis varen går istykker inden for 2 år efter købet, er der tre muligheder:
1) Hvis det er en fabrikationsfejl, står vi for reparationsudgiften.
2) Hvis skaden eller fejlen skyldes forkert brug af produktet, står du for reparationsudgiften. Efter 6 måneder skal du selv kunne påvise, at der er tale om en fabrikationsfejl, og at fejlen ikke skyldes forkert brug.
3) Hvis du har tegnet ComputerCitys Tryghedsforsikring, står vi for reparationsudgiften (dog ikke fragtudgifter), uanset hvad som er skyld i skaden eller fejlen.
| |
|
Til Refi
Det kan godt være at de skriver på deres hjemmeside, hvordan deres garanti hænger sammen. Men i sidste ende er det vel det som står i forbrugerloven der gælder... men det kan jo godt være at loven siger det samme
Vil lige se om jeg kan finde noget om det...
| |
|
Her er forbrugerstyrelsens udlægning af sagen:
"Formodningsreglen/6-måneders reglen
En anden vigtig ændring i den nye købelov er, at man inden for de første 6 måneder af den 2-årige reklamationsfrist opererer med en såkaldt formodningsregel. Formodningsreglen betyder, at hvis varen går i stykker inden for de første 6 måneder efter købet, er der en formodning for, at varen var defekt fra start af. Det betyder samtidig, at inden for de første 6 måneder er det sælgeren, der skal bevise, at kunden har behandlet varen forkert. Efter den normale bevisbyrderegel er det forbrugeren, der skal bevise, at der er en mangel ved varen, men denne hovedregel undtages i den nye købelov inden for de første 6 måneder efter købet."
Det væsentligste er her "Efter den normale bevisbyrderegel er det forbrugeren, der skal bevise, at der er en mangel ved varen".
Uden at være tekniker, så lyder det da ikke helt usandsynligt at den pågældende fejl OGSÅ kan skyldes an tryk-skade - altså at brugeren har behandlet varen forkert.
Den største chance jeg kan se, er hvis gomme01 får nogle andre med rutine indenfor fladskærme til at kigge på fejlen så de kan vurdere. Jeg tror ikke forbrugerrådet kan hjælpe. Det kræver teknisk viden. Hvis gomme01 kan bevise (eller i al fald kraftigt sandsynliggøre) at det er en fabrikationsfejl, så skal Computer City betale. Hvis ikke, så hænger gomme01 selv på den, selvom han med sig selv ved at det ikke skyldes fejlbetjening.
| |
| Kommentar Fra : dr_dem |
Dato : 23-03-07 20:24 |
|
Citat --------------------------------------------------------------------------------
Jeg syndes at du skulle prøve at henvende dig til forbrugerrådet |
Kan tage mange år og koste dig penge hvis du taber, men hvis du vinder får du en ny eller pengene.
dr.dem
| |
|
tja... så er det jo bare med at finde en god tekniker....
Held & lykke med det....
| |
| Annuller spørgsmålet Fra : gomme01 |
Dato : 23-03-07 20:44 |
|
jeg takker for jeres interesse, jeg har fået indtil flere indfaldsvinkler som jeg vil benytte.
tak
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|