/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Eukanuba's foderforgiftning ??
Fra : Elsebets
Vist : 645 gange
20 point
Dato : 19-03-07 12:09

Hej alle kloge hoveder herinde

Jeg var inde og tjekke nyhederne på TV2 igår og faldt over en notits angående foderfirmaet Eukanuba/Iams havde sendt noget foder på markedet der viste sig at indeholde nogle giftstoffer der havde slået 10 hunde ihjel og forgiftet over 400 - er der nogle af jer der ved mere om den sag ? Det har ikke været muligt for mig at finde mere på nettet

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 19-03-07 12:10

ja ved ikke rigtig andet end at de ville trække en masse foder tilbage

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-03-07 12:23

Citat
Hunde- og kattemadsproducenten Menu Foods, der blandt andet er underleve­randør til mærkerne Iams og Eukanuba, har trukket 60 mio. dåser foder tilba­ge efter mange kæledyr har fået nyre­svigt og 10 er døde efter at have spist foderet, oplyser AP.

Menu Foods kan ikke finde ud af, hvad der er årsagen til dødsfaldene, men ifølge virksomheden er der benyttet gluten fra en ny leverandør i foderet. Virksomhedens direktør Paul Henderson siger, at virksomheden har besluttet at tilbagekalde foderet efter en lang række klager over syge kæledyr.

det er nok denne artikel på tv2.dk du har set

ikke rart men de to har ofte været i søgelyset pga dyremishandling i forbindelse med test på dyr mm.

har du stærke nerver kan du kigge her - lidt nede af siden under

Boykot: Dyrefoder-producenterne Iams og Eukanuba Hills

http://www.animail.dk/aboutboykotliste4983.html

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 19-03-07 15:02

det lyder da ikke rart, jeg fodre mine hunde med eukanuba , jeg vil nu lige ringe og snakke med dr.dyr og evt. få noget andet hvis han anbefaler det.

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-03-07 17:11

---Det kan være at der "bare " har været for meget salt i, -ligesom ans har været ude for...
Især ældre hunde kan ikke tåle ret meget salt.

chicapige, det ser ud som om det er eukanubas dåsemad, der er problemer med... Hvis du bruger tørfoder, så behøver der ikke være nogen problemer...

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 19-03-07 18:45

hej birgitta
tak for oplysningen.
ja det er tørfoder jeg bruger, til seniorhund.
venlig hilsen chicapigen