/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Mangler driver
Fra : arnely
Vist : 2276 gange
50 point
Dato : 17-03-07 10:21

Hej

Sidder her og mangler en netkort driver til et gammelt hakke bræt med Windows 98.

Jeg har disken med driveren på, men disk drevet virker ikke, og jeg kan ikke læse disken i en af mine andre nye computere med XP på.

Driveren jeg mangler er 10/100 Mbps Fast Ethernet Driver PCI Adapter. Det er hvad der står på disketten, hvor driveren er på. Disketten var en der fulde med i sin tid fra TDC, da man fik ADSL i huset.

Syntes ikke jeg kan finde en på nettet.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 17-03-07 10:26

KOntakt eventulet TDC selvom det vel egentli ger computerproducenten der har leveret netkortet.

Hvilken maskine er der tale om?

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 17-03-07 10:28

Netkortet kan købes alle steder kan jeg se på nettet, sa det burde kunne findes en driver på nettet.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 17-03-07 10:30

På nogle computere bl.a. Dell kan du ved at gå på producentens hjemmeside indtaste en kode (som du finder på en label på maskinen) og der kan du få en oversigt over hvad maskinen er leveret med og downloade drivers direkte

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 17-03-07 10:35

Det er ikke en Dell maskine, men en maskine der er samlet af flere forskellige dele. Mangler kun den driver så er maskinen oppe og køre 100 %

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 17-03-07 10:35

De oplysninger, du har fundet frem til, siger ikke noget om, hvilket specifikt netkort der er i maskinen. Hent Everes Home her:

http://download.softpedia.ro/dl/dceb13acffcd3c1b826817be45146323/45fbb51f/100016369/software/SYSTEM/INFO/everesthome220.zip

Kør programmet. Bagefter er du i stand til at se, hvilket netkort der er i maskinen.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-03-07 10:37

det er som regel et realtek kort som sidder i

se efter drivere her
http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=14&PFid=6&Level=5&Conn=4&DownTypeID=3&GetDown=false

se på enten netværkskort eller på bundkort om der står noget med
rtl8139?
?= et bokstav

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 17-03-07 10:52

Det er Realtek kort.
Har lige taget det ud, og der står RTL8139C på kortet. Jeg har også et andet kort liggende, der står RTL8139D

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 60 point
Dato : 17-03-07 10:59

hvis det kun er driveren skal du vælge denne "Win98SE, WinME and Win2K Driver"
fra mit link.
ellers vælger du den første, som så kører en auto installation (setup)

Godkendelse af svar
Fra : arnely

Dato : 17-03-07 11:12

Tak for svaret dk.