/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
befordringsfradrag
Fra : jes-a
Vist : 4007 gange
50 point
Dato : 10-03-07 10:00

Hej

Jeg har fået et studiejob mere. Jeg har i forvejen et to gange om ugen og for de dage får jeg fradrag. De nye job ligger på de tre andre hverdage. De nye job er et job, hvor jeg bliver kaldt på arbejde, når der er brug for mig. Altså er det ikke sikkert jeg arbejder alle tre dage hver uge.
Kan jeg få lavet fradrag på skattekortet, når jeg ikke møder fast, eller kan jeg komme på skatteforvaltningen sidst på året og fortælle hvilke dage jeg har været på arbejde og så få mit fradrag?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-07 10:41

Er det et Frikort du taler om ??????

Du kan ikke få fradrag på et Bikort......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-07 10:43

Det kan næppe være det store beløb det drejer sig om.....

Det vil rette sig selv når du laver selvangivelse.....

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 10-03-07 11:10

Du skal også huske at du ikke først kan trække noget fra hvis du har over 24 km om dagen, altså 12 hver vej til arbejde. Ellers ingen fradrag.

Fradragene, som nævne, virker først efter dit eventuelle frikort er brugt.

Ellers må du haver eneste dag lave et regnestykke og skrive op hvilke kilometer du har brugt, hvorfra og hvortil, og så fortælle skattevæsenet det når året er gået. Så vil det være ok..

Så må d se hvor meget der bliver ud af det..

De kilometer over 24 får du en sats for som bliver til et kronebeløb... og CA: 1/3 af dem er den skatteværdi du får ud af det......skatteværdi = det du betaler mindre i skat for de kilometer,
så det er ikke meget værd....

/Henrik

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 10-03-07 11:10

Når du taster din selvangivelse, indberetter du bare dit kørselsfradrag for dit nye arbejde. Det er det nemmeste, når du ikke er fast på job. Jeg gør selv det samme. Godt nok får du ikke noget ud af det med det samme, men det regulerer sig når året er omme.

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 10-03-07 12:08

Lige nu har jeg et fradrag på ca. 14000 om året for de to dage jeg har fast arbejde. Med det nye job kommer det op på 36000. Det er da også værd at tage med.

Hvornår er det lige man skriver sin selvangivelse?

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 10-03-07 12:16

Der er mulighed for tidlig indberetning fra først i februar til midten af februar. Det er selvfølgelig for det forgående år.
Så når du har fået arbejdet her i 2007, vil du kunne indberette i februar 2008... sidste frist er en gang i maj, så vidt jeg lige husker.

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 10-03-07 12:30

Så vare det jo længe inden jeg mærke de skattefordele. Jeg må vist hellere gå på skatteforvaltningen og hører om ikke der kan laves noget allerede nu.

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 10-03-07 14:28

Det kan der..
Du kan på din forskudsopgørelse ændre dit befordringsfradrag. Så får du tilsendt nyt skattekort, og det vil så være inkluderet dit nye fradrag. Du skal bare aflevere skattekortet til din arbejdsgiver...
Så vil du mærke fordelene med det samme.

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 10-03-07 14:40

Ja, det var også det jeg tænkte, men hvad så hvis jeg når året er omme ikke har været på arbejde alle de dage, som jeg har påskrevet.

Hvordan kan myndighederne overhovedet se hvor mange og hvilke dage man har været på arbejde. Er det noget arbejdsgiveren skal indberette?

Kommentar
Fra : bovbasse

Dato : 10-03-07 15:59

da du idag har 14000 i kørselsfradrag og forventer med dt nye job at du vil have 36000 i kørselsfradrag. hvis du nu kun arbejde det halve antalgange som du havde forventet skal du rette i din selvangivelse næste år, til 25000, dermed vil du også få et KÆMPE efterskat.

jeg vil råde dig til at lave det om så du kun får fragrad her og nu for 25000 dermed slipper du for ekstraskat, viser det sig så at du alligevel skal have 36000 vil derimod får KÆMPE udbetaling til maj næste år, og det er altid sjoverer.

vi gør det selv sådan, og rejser så for det om sommeren ::)))

god arbejdsdag.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-07 16:59

De tal du nævner kan IKKE være kørselsfradrag.....

Hvis det er ifølge skattekort du nu har 14.000 og du forventer det stiger til 36.000 så kunne det da være interessant at vide hvordan et arbejde 2-3 om ugen skulle give et extra kørselsfradrag på 22.000 på MAX 9 MÅNEDER ???????

Der er et eller andet galt i dit regnestykke.....

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 10-03-07 18:01

Det er ca. 120 kr. om dagen

120 x 12 dage om måneden x 9 måneder + 25% = 16200

Det var før eregnet ud på et helt år.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 10-03-07 18:22

Hvornår vil du studere ???????

Nu belægger du yderligere 3 dage og havde i forvejen 2........

Det lyder som fuldtidsjob......

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 10-03-07 18:56

ok, regnede forkert.

117 x 200 dage om året + 25% = 14850

Ja det er 5 dage om ugen.

Det er kun få timer om dagen det drejer sig om. omkring 15-20 timer om ugen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-07 19:01

Jamen så får du da bare dit skattekort rettet.....

Men jeg tror du brænder dit lys i begge ender....

Held og lykke med det nye job....

Godkendelse af svar
Fra : jes-a

Dato : 10-06-07 17:43

Tak for svaret refi.