/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
Skifte-ret
Fra : disken
Vist : 5182 gange
100 point
Dato : 08-03-07 04:28

Vente tid på / fra skifte retten....

Kommentar
Fra : lally

Dato : 08-03-07 06:31

hej.

her er måske noget der kan hjælpe dig.

http://www.familieadvokaten.dk/Emner/814.html

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 08-03-07 07:18

Ventetid på hvad.
Hvis det er angående dødsfald bestemmer du selv hvor hurtig det skal gå.
Da min far dødede hentede jeg selv diverse papirer og udfyldte dem, tog tilbage til skifterettet og vupti så var det overstået.
Du får en regning på en annonce til stats tidende og du får papirer du kan bruge i pengeinstitutter m.m.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 08-03-07 12:22

Hej Disken.

Det er meget forskelligt hvor lang ventetid der er på Skifteretten! Det kommer an på mange forskellige ting.

Fakta er at de gange vi, her hos os, har været i Skifteretten, da har det været helt utroligt søde mennesker at have med at gøre! Dette skriver jeg fordi jeg synes at du skal ringe til dem og forhøre dig om ventetiden!

Vi har været i forbindelse med Skifteret tre gange, tre forskellige steder. Alle tre gange har de været meget meget søde og rare og imødekommende.

Ring til dem og spørg!

Venlig hilsen Dorthe.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 100 point
Dato : 08-03-07 14:58

disken. Du får IKKE brev fra skifteretten. Det er din søster, der har anmeldt dødsfaldet, og det er HENDE, der har fået indkaldelsen.

Din søster har fortalt dig, hvornår det første (og eneste) møde var. Hvis din søster ellers har haft alle papirer klar, så bliver der ikke mere. Så er boet blevet afsluttet ved det møde. Og det er op til din søster at videregive oplysninger om, hvordan mødet blev afsluttet.
Så hører du ikke mere. --Ikke mere at vente på.

De fleste dødsboer afsluttes på den måde i Danmark, fordi der kun er få eller ingen værdier. Hvis der havde været en større arv, så havde du hørt mere fra skifteretten.

...Jeg går ud fra, at det stadig er din fars død, du taler om?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 10-03-07 03:22

Citat
Du får IKKE brev fra skifteretten. Det er din søster, der har anmeldt dødsfaldet, og det er HENDE, der har fået indkaldelsen.

Rart at HORE<____at der er nogle der forfølger mig:::

MEN 25/1/2007
til dags DATO_____OK

Men derefter SÅ___ få at vide, at der IKKE kan søges
begravlses-hjælp
da der ÅBENTBART er for mange pemge på
BANKEN___ men PERSONLIGT
HAR JEG OVERLADT DET TIL ANDRE.
Og håber på det VÆRSTE_______

Og meenr det BEDSTE, syntes bare 1½ MND er lang tid
selv for en ___ovennævt

Men det kan JO være, AT der var flere PENGE end der
burde VÆRE.

Takker

Kommentar
Fra : disken

Dato : 10-03-07 03:24

laly
[CITAT]Skifteretten indkalder herefter den pågældende til et møde i skifteretten, som typisk finder sted 3-4 uger efter dødsfaldet. Formålet med mødet er, at skifteretten kan få oplysning om arve- og formueforholdene efter afdøde, og i indkaldelsen er angivet en række dokumenter, som skal medbringes til mødet, hvis dette er muligt.CITAT]

Kommentar
Fra : disken

Dato : 10-03-07 03:36

Kommer tilbage en dag ___ efter denne....

Men MENER selv, at der ''plejer'' at gå
MAX 5 uger.......

Men TROR jeg har skrevet,
er der ÅBENTBART____PROB med hvor grænsen
til det ene_ tænker på ARVEMASSEN.
Da der Åbentbart ikke kan søges tilskud,
da der ''STADIGT-ER FOR FOR MANGE PENGE

Men har prøvet det et par GANGE før
og det tog MAX 5/6 uger.

Men vil DA selv mene at dette er MEGET
lang tid for et NORMALT ''lille bo''

Takker OG BUKKER....

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-03-07 15:03

DU kommer IKKE!!!!! til at høre noget fra skifteretten, disken. Boet er forlængst afsluttet.

Selv om der har været "for mange penge" til at få begravelseshjælp så behøver der jo ikke være noget at arve. Og DU ville jo alligevel IKKE se pengene til begravelseshjælp når det IKKE er dig, der har holdt begravelsen.
--Da min mor døde blev begravelseshjælpen trukket fra regningen fra bedemanden. Hjælpen blev IKKE udbetalt.

Når begravelsen er blevet betalt med boets penge, så kikker skifteretten på, hvor mange penge, der er tilbage. Og hvis der er under 34.000 kr tilbage, så bliver pengene udbetalt til den, der har sørget for begravelsen. Og den person skal så også sørge for at få ryddet din fars lejlighed. Det koster jo også penge.

Hvis der f.eks har været 25.000 på din fars konto, så er der måske blevet brugt 10.000 på begravelsen. De sidste 15.000 har din søster fået udbetalt. De skal bruges til rydning af lejligheden. Resten er HENDES. Hun skal IKKE dele med nogen. Og hun skal ikke vise noget regnskab over, hvad hun bruger pengene til.

Og der bliver IKKE! sendt nogen opgørelse til dig eller til andre arvinger.
Du kan godt stoppe med at håbe. Boet ER afsluttet.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-03-07 19:38

Citat
Når begravelsen er blevet betalt med boets penge, så kikker skifteretten på, hvor mange penge, der er tilbage. Og hvis der er under 34.000 kr tilbage, så bliver pengene udbetalt til den, der har sørget for begravelsen. Og den person skal så også sørge for at få ryddet din fars lejlighed. Det koster jo også penge.

Problemet MÅ vel være, at da jeg har overgivet ''mødepligtten''
til SØSTER //Advokat//, som ikke har svaret mig siden ?
Og jeg ønskede IKKE at arve fra huset / boet,
da jeg fik at vide, der intet var.

(((NB Jeg ved, at min far samlede på mønter og frimærker
så det kunne vel IKKE tænkes, at de havde fundet en bankboks)))

Men hun - kunne heller ikke forstå, at der ikke kunne søges.
Sikkert forkert -tænkt- stort begravelses hjælp,
har fået det til både Mor og Bror, men denne gang???
Da der JO tilsydeladende ikke, var tale om andet END SIMPELT BO...

Har selv prøvet det er par gange, og kan IKKE huske,
at det tog mere end 3 / 4 uger - max 5.
Med at få adgang - udbetalt boet.

Derimod, var der MEGET lang tid med Livsforsikringen.

Prøver at smide en mail til søster, og håber på et rimeligt svar.

Lader det lige stå åbent et par dage mere.

Takker for svar... indtil videre.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-03-07 20:45

Ja, din søster ved om boet er afsluttet.
Men det tror jeg, at det er. Selv hvis der var fundet en lille formue, så ville boet have været afslutte nu. Og så havde du fået en opgørelse eller en indkaldelse fra skifteretten.

Når du ikke har hørt noget, så har DET SAMLEDE BO (inklusiv møbler og eventuelle samlinger) ikke været vurderet til mere end 34.000 --og dermed et simpelt bo som er blevet behandlet som boudlæg til din søster.

Derfor kan der jo alligevel godt have været penge nok til en begravelse.

Fortæl, hvad du får af svar på din mail, ikke?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-03-07 21:51

Har LIGE hørt fra søster,,,,,,,,,,
og den ligger stadig, hvor den lå SIDST
i skifteretten.

Vil ikke - lægge det til OFFENTLIG skue.

Men du er velkommen til at se det jeg har.
ALT er selvfølgeligt KPOI sikret...

Kommentar
Fra : disken

Dato : 24-03-07 18:46

Og der er stadig INTET nyt.
Intet i Statstindende, der gøre grund for udsættelse...

FATTER det IKKE...

Men ville lige opdatere ???

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-03-07 19:44

Hvis du har papirer fra skifteretten, så står der et sagsnummer på. Så kan du ringe til dem (der står sikkert tlf. nr. også) og høre, hvad der sker i sagen.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-04-07 18:24

UPDATE___

Påske og har INTET hørt .

Har ikke sags-nummer.

Men har sendt en mail til Rets-kontoret.
Og venter at høre fra dem.

Go påske

Kommentar
Fra : disken

Dato : 18-04-07 19:13

En lille opdate, der er kommet gang i sagerne,
men kan til STADIGHED__ ikke forstå den ventetid.
Skrev til Retten og fik dette svar I dag.
Billedet ligger til Midnat = og der er redigeret i billedet,
da alle ikke skal kunne se ALT...
http://www.steenmartinsen.dk/dex/skrald/odense%20skifteret%20redi.JPG

HÅBER Advokater tager sig GODT BETALT.
Andet ? mål...

Men nu kan det vel ''forhåbentligt'' snart gøres op.
Medmindre Advokaten TAGER 3 mnd om at sende papirer rundt....

Giver point, i morgen.

TAKKER for deltagelse.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-04-07 19:25

okay...
Men så skal din søster sammen med advokaten lave en boopgørelse. Og det er vel egentlig den, du venter på...

Og hvis du ikke har tillid til at hun er ærlig om boopgørelsen, så har du ret til at forlange at boet overgår til bobestyrerbehandling. Det er nok det, du skal beslutte. Har du tillid til at din søster vil opgøre og dele boet retfærdigt og ærligt? Eller vil du have skifteretten til at gøre det? Selv om det er dyrere.

Hvis du ikke kan tale med din søster, så skal du tilbagekalde din skiftefuldmagt.

Så det hele kommer an på dig, -og på dit forhold til din søster...

Kan du snakke med hende?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 18-04-07 20:09

Citat
Men så skal din søster sammen med advokaten lave en boopgørelse. Og det er vel egentlig den, du venter på...

Ja_ IKKK.

Fik lige en mail, sikkert efter at hun havde modtaget noget ''andet''
fra mig.
Kan BARE ikke FATTE, at selv en Dagfører !!! kan tage SÅ lang tid
SGI da latterligt.

Men kan da godt forstå DET, så er ALLE sikret__________eller.

Hun har haft kontakt med mig, men vil ikke ligge det til offentlig SKUE

Men jag ved FRA mine andre ''medlemmer af familien''
at det tager SGU ikke 3 Mnd, hvis der ikke er særlige omstændigheder.

Bare det, at der ikke kunne søges stor begravelse ? hjælp,
undrede mig, men det er sikert fordi, at arvingerne er/ over 18
født før og alt det dyre.

Men jeg venter SGI og ser, hvad den DAGFØRER finder UD AF.
Han skal JO også have penge... ¤/¤#/#&?)(

Personligt, kunne man jo BARE have ladet Retten afgøre skidtet.
Men = ikke mig der fik det lavet,
jeg undrede mig bare over TIDEN`....

Takker indtil videre, men tror du stå som VINDER indtil___NU

HA d

Kommentar
Fra : disken

Dato : 18-04-07 20:10

Vil lige tilføje, jeg har haft KONTAKT, med ''KOMMUNEN''
der INTET ville eller kunne hjælpe.

De kendte ikke til obvenstående

Kommentar
Fra : disken

Dato : 18-04-07 20:18

lally....
OK
___________
Citat
Ventetid på hvad.
Hvis det er angående dødsfald bestemmer du selv hvor hurtig det skal gå.
Da min far dødede hentede jeg selv diverse papirer og udfyldte dem, tog tilbage til skifterettet og vupti så var det overstået.
Du får en regning på en annonce til stats tidende og du får papirer du kan bruge i pengeinstitutter m.m.
Med venlig hilsen
hawaii7

Prøver DET_________MED EN KAT.
_____________________

vil.du
Du skulle OSSE_- kan i IKKE bare dele MIG / ARV

____________________

Citat
Det er din søster, der har anmeldt dødsfaldet, og det er HENDE, der har fået indkaldelsen.

Går NU stadig ind for, at det er præsten, MEN OK
DU FÅR DET_________

MEN TAKKER ALLE FOR DELTAGELSE.

Godkendelse af svar
Fra : disken

Dato : 18-04-07 20:21

Tak for svaret Birgitta.

Øhh__ hvad ''snakker JEG om''

Men RART at der SÅ endeligt kan BLIBE FRED.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-04-07 13:56

nåeh, det er nu ikke præsten, men bedemanden, der anmelder dødsfaldet. Vi er jo ikke alle medlem af folkekirken. Og bedemanden er jo hyret af din søster.

Nå, men tak for accepten af mit svar alligevel.

Hvad ER det, du vil have hjælp af kommunen til???

Begravelsen er forhåbentlig for længst overstået? Hvis DU har haft særlige udgifter til begravelsen, så er det BOET, der skal betale dem. Og "boet" står din søster jo for. For ifølge det brev, du viste i går, har du selv givet hende fuldmagt til at ordne boet.

Jeg går ud fra, at det også er din søster, der har stået for udgifterne til begravelsen? De udgifter vil HUN så trække fra boet inden resten af boet bliver delt mellem arvingerne.

Måske syntes du, at begravelsen ikke var stor nok. Men det er også din søster, der har bestemt det, -sammen med bedemanden. Og da ingen af jer kendte til din fars økonomi, så VAR der en reel risiko for at din søster ville komme ud af det med en gæld. Hvis der slet ingen penge havde været i boet, så ville I have kunnet få begravelseshjælp EFTER boopgørelsen. Men ikke særlig meget. Begravelseshjælpen dækker knapt nok bedemand, præst, leje af kirke og graver og gravsted. -Udsmykning af kirke, efterfølgende kaffebord osv -det er noget at boet eller de pårørende kommer til at betale.

Det er synd, at du har givet din søster fuldmagt i stedet for selv at deltage i møderne. For hvis du havde deltaget, så havde du hele tiden været klar over, hvor sagen var nået til, og hvad der mere ville ske. Selvfølgelig havde det været mere sindsoprivende og anstrengende, men det er jo heller ikke særlig sjovt at gå og vente uden at vide noget..

Men -som du selv skriver, så bliver det rart for dig når der endelig bliver fred.
Og hvem ved? Måske BLIVER der til en ekstra dåse kattemad..

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-06-07 05:23

Kan lige TILFØJE, det er gået / sendt videre,
men nu er der S^Å åbenbart probelmer med at det
ikke har været i Stats´tidende____
Fra min søster Advokat____

FATTER IKKE EN PIND

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-06-07 05:26

Pengene er FRIGIVET af Skifteretten
for over en Mnd siden.

Føler mig bare LIDT rendt...

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-06-07 05:27

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-06-07 09:13

Du bliver nødt til at kommunikere med din søster.
Det er HENDE, der har stået for bobehandlingen. Det har du selv givet hende fuldmagt til.

Så længe boet IKKE var afsluttet, så kunne du tilbagekalde din fuldmagt til din søster. Derfor kunne der være en fordel for hende ved at du ikke rigtig får noget konkret at vide før boet er afsluttet.

Nu er det formentligt for sent.
Så JA! det kunne se ud som om du er blevet røvrendt...
Men tingene er jo ikke altid som de ser ud..

Bed om at få boopgørelsen. Den siger ikke meget, men den er da bedre end ingenting.

Boopgørelsen siger ikke så meget, for den er lavet efter de oplysninger, som din søster har givet.
Og alt andet end registrerede formuer kan hun jo holde udenfor boet...

Kommentar
Fra : disken

Dato : 07-08-07 19:02

Citat
DU kommer IKKE!!!!! til at høre noget fra skifteretten, disken. Boet er forlængst afsluttet.

Helt med.

Fik penge fra Advokat i dag.
Men syntes stadig, det meget lang tid.
Men så kan jeg da komme videre IGEN.

Takker for deltagelse...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-08-07 19:07

Nøj... Tillykke med det!
Forhåbentlig var det et plaster på såret..
JA! Det VAR meget lang tid.