/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Photoshop kan ikke åbnes ????
Fra : hvaderikkeibrug
Vist : 575 gange
500 point
Dato : 04-03-07 11:03

Lige pludselig for et par dage siden kunne jeg ikke længere åbne min Photoshop 7,0.
Uanset om jeg åbner via genvejen på skrivebordet eller direkte fra programmer, starter programmet normalt, men lige så snart indlæsningen at pensler og alt det der er færdig, forsvinder programmet fra skærmen.
Jeg synes, jeg har prøvet alt. Systemgendannelse til en dato før, programmet gik i strejke, afinstallering af programmet og derefter nyinstalleret det igen.
Når jeg via stifinder højreklikker på et billede og siger Åbn med Photoshop, sker det samme. Programmet åbner, alle indlæsninger og initialiseringerne kører - og så lukker det hele ned.
Er der nogen, der ved, hvad jeg skal gøre for at kunne arbejde i mit kære Photoshop igen ?

P.S. På min bærbare, hvor programmet er installeret fra den samme CD, virker det upåklageligt, men det er nu rarere at sidde ved den store, når man skal arbejde i mange timer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-03-07 11:08

min erfaring med mange grafikprogrammer er at når man afinstallerer skal man gøre det effektivt - altså også rense ud efter sig så evt bugs/fejl ikke gemmer sig et eller andet sted.

rensede du godt ud i både regbase og stifinder og slettede i IE ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-03-07 11:10

hent denne regcleaner http://www.downloadcentral.dk/file.php?fileid=735

fjern programmet i tilføj/fjern programmer

gå i start - kør - skriv regedit og klik ok - find HKEY_LOCAL_MACHINE - find programmets mappe derunder - højreklik og slet

kør regcleaneren og delete alt hvad der er safe to delete - rens din browser

genstart din pc

gå i stifinder og find mappen med programmet - højreklik og slet - rens din browser og genstart din pc og programmet er væk (for det meste skal der genstartes herefter også manuelt )

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 04-03-07 11:23

Hej miritdk,
Nej jeg har ikke "renset ud". Jeg har ikke en dyt forstand på alt det tekniske - lige som med min bil, er jeg god til at køre, men aner ikke, hvad der foregår i motoren.
Nu vil jeg prøve at følge din "brugsanvisning" og krydser tommelfingre for, at det hjælper.
Hej så længe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-03-07 11:31

ps.. husk at fjerne den gamle genvej på skrivebordet hvis den ikke bliver fjernet - og huske endelig at genstarte din pc når photoshop er installeret igen så der ikke opstår problemer

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 500 point
Dato : 04-03-07 12:26

1. Prøv at resette preferencefilen enten ved at holde ctrl.+shift+alt nede mens Photoshop starter op (du skal være hurtig), eller ved at smide filen ud.
Den ligger i
C:\documents and Settings\dit brugernavn\Application Data\Adobe\Photoshop\ 7.0\Adobe Photoshop 7.0 Settings\
Application Data er en skjult fil så når du søger skal du slå View Hidden Files and Folders til.
(Pref-filen slettes nemlig IKKE ved en uninstall)

2: Afinstaller PS

3: Geninstaller PS

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 04-03-07 12:57

Øv, øv, øv og 14 gange øv. Nu har jeg prøvet miritdk's brugsanvisning hele 3 gange, men lige meget hjælper det. Men computeren er da godt nok blevet hurtigere, blot laver PS det samme stunt med at indlæse og så lukke ned.
Nu må jeg så prøve hcma's brugsanvisning. Men gemalen står og peger på sit ur, så jeg må lige ud og lave frokost o.s.v., så det må vente til i eftermiddag en gang. Jeg er meget spændt.
Hej så længe
Petra

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 04-03-07 13:32

kan jeg ikke lige få lide undervisning af din gemal. vil også gerne kunne opdrage min viv til at gå i køkkenet, når jeg peger på uret ))

(hvordan fa'en får han mad, hvis du er væk i en uges tid)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-03-07 13:36

hcma for hulan da

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 04-03-07 16:26

Nå, så er jeg tilbage, vil lige inden jeg prøver dit råd, hcma, svar på dit spørgsmål:
Du skal da bare støvsuge, vaske op, købe ind, holde døren for hende og hjælpe hende frakken på, nusse hende hist og pist og forkæle hende på alle måder - så skal hun nok lave din mad.
Jeg har været gift med ham i 48 år. Han er 84 og jeg 68, og han er virkelig en gentleman af den gamle skole - også til hverdag - rent ud sagt, så er jeg stadig varm på ham.
Jeg har i øvrigt lige skrevet en kogebog - Farfars Livretter. Den udkommer 15. marts.
Og hvad han får at spise, når jeg ikke er hjemme?
Jamen så laver jeg da noget til fryseren, han lige kan varme - er det kun en enkelt dag får han stegte kartofler med spejlæg. Det elsker han, og DET kan han selv lave.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 04-03-07 16:41

du må da sætte ham igang med at afprøve opskrifterne - synes selv det er skide skægt og hyggeligt at kokkerere (er selv gammel køkkenskriver og konen er kok)

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 04-03-07 16:46

YES !!!!
Så virker det - jeg behøvede ikke engang af- og geninstallere.
Gå ud og kys din kone, hcma, og sig, hun har en dejlig mand.
Nej, hvor jeg glad, det er godt nok træls, når det ikke virker.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 04-03-07 16:50

ski'e godt
så mangler du bare at acceptere min kommentar

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-03-07 17:07

Det er da temmelig besværligt, at stå og skulle pege på uret når man er sulten.
Jeg knipser da bare en enkelt gang...................................og så går jeg selv ud i køkkenet.

Godkendelse af svar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 04-03-07 17:13

Tak for svaret hcma. Jeg havde accepteret samtidig med mit jubel-indlæg, men det blev ikke sendt. Håber det lykkes denne gang.
Til e.c. Det er smart, det der med at knipse - så slipper du også for at kysse konen.