/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
ADSL opkobling - kabler?
Fra : Gin
Vist : 453 gange
40 point
Dato : 13-01-03 08:19

Problemet er, at computeren står på en etage og telefonstikket er på en anden etage, hvilket gør, at der skal en 10 m lang ledning til at forbinde ADSL modem til telefonstikket. Hvilken ledning skal man bruge, for det er jo en anden slags end den, der forbinder et almindeligt analogt modem???

Jeg har 3 telefonstik i huset og har fået 3 delefiltre leveret sammen med modemet. De 2 delefiltre har jeg sat foran de 2 af telefonstikkene, det 3. bruger jeg efter mit ADSL modem, hvor jeg har sat delefiltret ind i et almindeligt løst stik med 10 meter almindelig ledning, som så går ind i telefonstikket på den anden etage.

Ved denne opkobling falder nettet af, når telefonen, der ringer, bliver taget. Et lille problem men ret irriterende. Er der nogen der har løsningen på dette? og hvad hedder det rette 10 meters kabel?

Venlig hilsen

Gin

Accepteret svar
Fra : kpm10

Modtaget 50 point
Dato : 13-01-03 08:58

Hej

Du trækker bare kablet ud fra adsl modemet, det er et UTP kat 5 kabel du skal bruge, det kan du trække 100 meter uden problemer....

kpm10

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 13-01-03 12:21

ja, monter modemmmet så tæt på dit telefonstik som muligt. Efter modemet kan du have op til 180 m UTP kabel. Du vil dog opleve meget lidt hastighedstab efter de første 120m.

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 13-01-03 16:15

Dejligt endelig at have fået sat navn på kablet, og jeg går ud fra, at kpm10 mener, at jeg kan trække UTP kat 5 kablet fra modemet de 10 meter til telefonstikket???, for mit modem er et USB modem, så jeg kan ikke fjerne det mere end et par meter fra min computer.

Så kommentaren fra xodeus er umulig, men tak for svar og kommentar