/ Forside/ Karriere / Udlandet / USA / Spørgsmål
10  wacher 144
Skynd jer at svare !!
Fra : Emma10
Vist : 1074 gange
10 point
Dato : 02-03-07 11:35

Heej ..

Jeg har et projekt med en veninde og vi har et projekt og vi har let over det hele på nettet men der stod ikk noget ...
vores spørgelsmål er : Hva er madtraditionerne i U.S.A ?

m.v.h os :P

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 02-03-07 11:42

Er det morgenmad I tænker på...

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 02-03-07 11:47

Måske dette kan hjælpe jer lidt. De spiser forskelligt i de mange områder. Jeg og min familie var derovre her i sommers (Californien: SF,LA, Las Vegas og San Diego) og det var meget forskelligt, hvad der blev serveret.

Accepteret svar
Fra : hyggemor

Modtaget 20 point
Dato : 02-03-07 11:48

undskyld, jeg glemte lige linket

http://www.dr.dk/usa/usakort/map6.asp#anker

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 02-03-07 11:55

Her er sågar nogle opskrifter og jeg genkender mange af retterne.

http://www.maduniverset.dk/show_land.phtml?katnavn=USA

Kommentar
Fra : Emma10

Dato : 02-03-07 11:58

er du sikker ???

ja det kan være i det hele taget altså ... er det ikke f.e.k Hotdogs og det skal være i U.S.A

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 02-03-07 12:12

Hotdogs jo og også burgers

MEN, de spiser jo andet end dette. F.eks. er de meget glade for bagels og sandwich med alt muligt tilbehør i og til.

De er også glade for diverse salater (kylling, rejer, kalkun mv)

HUSK ikke at glemme deres muffins med chokolade, jordbær, ost osv. der bl.a. er meget populær til morgenmad.

Savner stadig milkshaken fra http://www.carlsjr.com/menu/ hvor I tydeligt kan se hvad der serveres på en burgerbar.

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 02-03-07 12:12

http://www.dr.dk/usa/usakort/map6.asp#anker

Klik nu på det kort, som Hyggemor gav dig .. hvis du klikker på de forskellige dele af kortet, så kommer der en beskrivelse forneden. USA består jo af flere dele - det er ikke kun ÉN stat. Og hotdogs spiser de vel over hele verden.

Kommentar
Fra : Sofiie10

Dato : 02-03-07 12:13

De drikker te hver dag kl. 12.30 . det er en madtration .

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 02-03-07 12:17

i USA er en hotdog bare en pølse

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 02-03-07 12:20

Vrøvl Vaxen!!

Se lige bort fra mit indlæg - I USA er det både-og ... Det ville have været smart at tjekke før jeg skrev indlægget

god fornøjelse med opgaven i øvrigt

Vaxen

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 02-03-07 12:20

De drikker te i USA hver dag kl 12:30? I så fald er jeg gået glip af noget i mine år derovre :D

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 02-03-07 12:25

Ok - jeg bliver lige nødt til at sætte dette link ind om den amerikanske hot dog..:

http://en.wikipedia.org/wiki/Hot_dog

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 02-03-07 12:29

Og så er der en hel bunke om emnet på Google, hvis man vil læse lidt engelsk:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=food+culture+USA&meta=

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 02-03-07 12:29

Citat
De drikker te i USA hver dag kl 12:30? I så fald er jeg gået glip af noget i mine år derovre :D

tja, det har vi heller ikke bemærket, at det var en tradition. Har iøvrigt bekendte derovre og de har heller ikke denne tradition.

Citat
i USA er en hotdog bare en pølse

Vaxen

Godt at du trak denne tilbage... for det var faktisk usa der opfandt denne form for spise. Men de propper en masse andet på, end vi er vant til herhjemme fra.

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 02-03-07 12:32

Åhhh hyggemor! Det link til Carl's Jr .. nu sidder jeg jo og savler over en philly cheesesteak! Godt, man skal afsted om 2 uger

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 02-03-07 12:38

Neej hvor ville jeg gerne med dig Birgitte32.

Jeg savner virkeligt min hand-scooped vanilla shake med flødeskum i toppen.

Skal afsted igen - håber at det bliver i en overskuelig fremtid

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 02-03-07 12:40

Eller en hand-scooped pecan/vanilla

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 02-03-07 12:43

STOP STOP - sidder her med flere stykker cleenex og tørrer savlen væk

God tur Birgitte32 - skulle du få plads i kufferten, smutter jeg gerne med

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 02-03-07 15:38

JUNKFOOD - og en kalkun i ny og næ...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-03-07 19:45

I glemmer det vidtigste.....................pandekager om morgenen. Uhmmmm.

Kommentar
Fra : Emma10

Dato : 02-03-07 20:57

Hehe

Godkendelse af svar
Fra : Emma10

Dato : 02-03-07 20:57

Tak for svaret hyggemor.

Kommentar
Fra : Clarissa13

Dato : 23-01-11 19:24

Jeg har om Amerikansk mad i skolen og ved en hel del om det. Junkfood fylder meget af deres trditionelle madvaner. Men det der både bliver serveret mest derhjemme og på resauranter er "fried chicken" altså, KFC. (Kentucy Fried Chicken). Det er det samme som friturestegt kylling. De spiser også meget Maccaroni and Cheese, American Pancakes, Brownie, Hot Dogs, Pizza, Burger, Hash Brows (kartofler), fried egg osv.