/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Ejendomsavance ved 2 lej + vær
Fra : Leo.pedersen
Vist : 729 gange
200 point
Dato : 21-02-07 21:58

Hej

Jeg står med overvejelser om at købe en ejendom i Fredericia som indeholder 2 lejligheder, og 3 værelser på kvisten med adgang til køkken og bad (de 2 af værelserne er p.t. udlejet samlet, dvs. fungere som en lejlighed).

Hvis jeg køber, så får jeg den ene lejlighed, samt det ene værelse på kvisten.

Jeg har spurgt en revisor, og han mener at når jeg engang sælger ejendommen, så skal jeg betale ejendomsavance af hele ejendommen.

Sælgeren har ringet og spurgt SKAT, de oplyser at salg er skattefrit.

Min bankrådgiver mener at jeg bliver skattepligtig af udlejningsdelen.

Nogle som har et mere klart svar, gerne med henvisning til "paragrafferne".

Hilsen

Leo Pedersen

Accepteret svar
Fra : Ysseven

Modtaget 210 point
Dato : 21-02-07 22:07

Jeg ville selv spørge SKAT via mail, brev eller fax og dermed få et skriftligt svar, som du siden kan henvise til.

De må jo bedst vide det - og være de rette at give dig et holdbart svar, som de lærde så ikke skal strides om siden hen!

Kommentar
Fra : David62

Dato : 22-02-07 11:29

Du skal først og fremmest ind ejendomsavancebeskatningslovens § 8 og kigge.

Jeg er helt sikker på at du bliver beskattet af de boliger du ikke selv bor i når du sælger.

Godkendelse af svar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 20-03-07 16:52

Tak for svaret Ysseven.