/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Radeon tv out
Fra : CerwinVega
Vist : 406 gange
90 point
Dato : 18-02-07 02:06

Hej !

Jeg har lige købt mig et radeon 1950xt cross 512 mb grafik kort

Jeg har installeret control center for at bruge tv out og jeg vælger så theater mode for, at få det jeg afspiller til at fylde hele tv skærmen.

Mit problem er at der ligesom mangler et lille stykke billede i hvert side på tv. som om den breder billedet på filmen for meget ud til kanterne på mit tv..jeg har prøvet at fin indstille det under adjustment og fik det til at vise sådan som jeg ville have det..men når jeg starter en ny film eller medie klip så skal jeg ligesom ind og fin kalibrere det hvergang jeg afspiller noget..træls..hvad kan jeg gøre her ??

Ja jeg er perfectionist :)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-02-07 08:15

Det er det samme på min fladskærm. Det er maeget afhængig af hvilket format udsendelsen sendes ud i og jeg gør ikke andet end at justere.
Det er på mit tv vi her snakker om men det er jo det samme. Når jeg skal se TV2 og der kører reklamer kører formaterne frem og tilbage og tv kan slet ikke finde ud af at justere ind til det samme selv om indstillinger er Auto Format
Jeg følger lige med her for at se hvad der kommer op

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 16-03-07 19:48

Det er nok din computer der skal laves noget på når den er på TV højerklik med mus på skærmen tryk på Egenskaber klik på Indstillinger og kør din Skærmopløsning op og ned som det passer dig

dr.dem

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 16-03-07 20:30

Du har vel ikke sat TV-formatet til NTSC, vel?
Det har en lidt anden opløsning end PAL-formatet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-03-07 13:53

indstilling 16:9 skal jo forresten bruges

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 18-03-07 14:49

Jeg bruger pal !
og jeg har prøvet med andre opløsninger uden held

Annuller spørgsmålet
Fra : CerwinVega

Dato : 26-03-07 16:47

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål