/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Beskatning og løn
Fra : frthah
Vist : 726 gange
100 point
Dato : 13-02-07 12:33

[U]Hej. [/U]

Jeg vil spørge mig frem til 2 ting

Er der en som kan lave et exempel på hvordan man skal afregne løn hvis man han en ansat i en butik? Den ansatte arb 75 timer om mdr.

Hvis man omsætter 100.000 om mdr

100.000
-momsen

= realt tilbage
- alle udgifter, lån og løn
= tilbage efter alt betalt, <<---------------------skal man betale skat ef det der er tilbage, og hvor meget skal der betales i %, og om det betales hver mdr eller årligt?

Det skal siges at jeg stadig er lønmodtager

Tak

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 100 point
Dato : 13-02-07 15:48

Er du tilmeldt hos skat som arbejdsgiver?
Det er det første.
Har du en ansat på timeløn kan du afregne hver 14. dag eller pr. måned.
Du skal så tilbageholde diverse fradrag, atp, indbetale feriepenge, pension, skat og fandens pumpestok.
Du kan købe nogle færdigtrykte lønsedler hos en boghandel eller lave dine egne.

det andet regnstykke som du sætter op ser næsten rigtig ud, bare ikke afdrag til lån. Hvis du er nystartet får du nok en efterregning på skat til næste år. Jeg vil anbefale dig at udfylde et forskudsskema, da din skat og trækprocent bliver ændret hos din nuværende arbejdsgiver. Du får også nogle indbetalingskort til Am bidrag. Er din omsætning under 1. mill skal du betale moms hver 1/2 år. Man kan ikke sige hvor mange % du skal betale i skat. Det er muligt at al din skat kan klares via dit normale lønjob du har ved siden af.
husk at fratrække telefon, husleje selv om du har firma i din private bolig m.m.

Med venlig hilsen
hawaii7

Godkendelse af svar
Fra : frthah

Dato : 14-02-07 09:26

Tak for svaret hawaii7.

Nej jeg er ikke tilmedt som arb giver endnu, det vil jeg huske når jeg skal registrere mig hos skat.
Det med med forskuds skema, kan du forklare mig nærmer hva det går ud på, og det med lån som ik skal med under udgifter, hvis jeg forstår rigtigt

Tak

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 14-02-07 09:47

Du får lige en privat mail, så kan du ringe. Det er lettere end at skrive en roman.

hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 09-03-07 01:31

Man starter altid med momsafregning hvert kvartal. Først senere bliver afregningsperioden afhængig af omsætningen.