/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
Skattespørgsmål om DIS
Fra : nosunshine5
Vist : 728 gange
100 point
Dato : 05-02-07 22:51

Jeg har sejlet de sidste to år under DIS. Og har planlagt at gå i land til sommer.
Er det bedst at gå i land sidst på året?
Det har jeg fået at vide ved mine kollegaer. men der ikke nogen af dem der kan sige hvorfor.

Kommentar
Fra : Bowie112

Dato : 05-02-07 23:23

Prøv at gå herind og tjek 6.2.17 måske vil det hjælpe dig....

http://www.skm.dk/tal_statistik/skatteberegning/1375.html

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 100 point
Dato : 06-02-07 06:47

Det går mange rygter ude til søs om dette emne, stort set ingen af dem passer!!!!.
Det er dog rigtigt, at der har været problemer tidligere, vedr. dette, men det er en saga blot.

Skattefar kan i dag, beregne overgangen fra måned til måned, og ikke år til år.

Jeg har selv prøvet at skifte midt i et år, ingen problemer. jeg fik blot et alm. skattekort regnet ud til resten af året.
Et andet problem vedr. DIS er at mange kommuner tolker reglerne forskelligt, men lade os håbe at kommunesamlægningerne, er med til at afskaffe dette.

MVH

Kommentar
Fra : Perla10001

Dato : 07-02-07 10:06

Hej.
Har selv sejlet under DIS, og skiftet midt på året, for mit vedkommende var det ikke så godt, forde da året var færdigt og der skulle gøres op, så var det sådan feks. forvundet på land 100000,00kr og forvundet under Dis 120000,00 så blev disse 120000,00 netto beløb gjort om til brutto, det vil sige feks. så var min indtægt brutto 340000,00 og derfra blev min skat regnet.
PS. Det her er nogle år tilbage.

Godkendelse af svar
Fra : nosunshine5

Dato : 07-02-07 11:06

Tak for svaret viskinge.