/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
IP-telefon
Fra : klemme2006
Vist : 762 gange
200 point
Dato : 04-02-07 19:07

Vores IP-telefon er stået af - og nu vil vi ha' en ny.

Vi har trådløst internet (airport express) og stofa-opkobling. Er der nogen der har gode erfaringer med IP. Vi vil gerne have et apparat, der bare skal tilkobles 220v og så kobler sig op via netværket.

Så; er der nogen derude med gode erfaringer med IP-telefon.

PS: p.t. er vi hos telefin.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 21:35

tja.....

Vi bruger DualPhone og Skype

Citat
Vi vil gerne have et apparat, der bare skal tilkobles 220v og så kobler sig op via netværket

Den må du lige forklare lidt nærmere......

Accepteret svar
Fra : UlrikB

Modtaget 200 point
Dato : 05-02-07 21:35
Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 08-02-07 22:27

- hvordan er jeres personlige erfaringer mht. samtalekvalitet - kan der forekomme udfald i samtalerne el. lign. ?

- kan vi beholde vores gl. fastnet telefonnr. hvis vi går over til Skype hhv. dualphone eller wifi-tingen SPH101 ?

- det ser ud som om man med SPH101 stadig har brug for en router. Så opsætningen vil vel være : Vægstik (kabelforbindelse) - Stofa-modem - telefonmodem - airport express (fordeler internet mellem to macs) ?

- På telefin betaler vi ved opkald indland, fastnet 0,0675 kr., mobil 1,10 kr., opkaldsafgift 0,20 kr. Så vidt jeg kan se er det tilsvarende med Skype fastnet 0,146 kr., mobil 1,723 kr. , opkaldsafgift ca. 0,30 kr. ...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-02-07 22:42

Citat
hvordan er jeres personlige erfaringer mht. samtalekvalitet - kan der forekomme udfald i samtalerne el. lign. ?

Meget sjældent

Citat
kan vi beholde vores gl. fastnet telefonnr. hvis vi går over til Skype hhv. dualphone eller wifi-tingen SPH101 ?

Nej

Og ja - skype kan være lidt dyrere, men du betaler jo INGEN abonnementafgift.....

Godkendelse af svar
Fra : klemme2006

Dato : 11-04-07 13:57

Tak for svaret UlrikB.

Og tak for de andre indspark.