" tungt " franskbrød
Fra : CCjunior
Vist : 721 gange
100 point
Dato : 15-10-06 08:18

Jeg har erhvervet mig en bagemaskine, men døjer med at brødene bliver som kanonkugler.
Jeg har prøvet flere opskrifter, bla. den som står på melposen, men lige lidt hjælper det.
Det er muligvis programeringen af maskinen, men jeg har ingen brugsanvisning. Er der nogen der har et forslag, eller har oplevet noget tilsvarende..

Fra : liseaa

Dato : 15-10-06 17:53

hej
Jeg har aldrig prøvet en sådan ,men når mit bagværk bliver "tungt" så er det fordi det ikke har hævet nok. Da jeg ikke er ekspert, kan jeg kun råde dig udi hævningen.
Ellers good luck :la

Fra : liseaa

Dato : 15-10-06 17:53

hej

Fra : ZentaFreja

Dato : 15-10-06 19:30

Hej
Prøv at bage brødet i en almindelig ovn så skal du bare se hvor
godt brødet bliver. Ellers skal du måske skrue ned for varmen
og komme mindre mel i.
Hilsen Lone

Fra : CCjunior

Dato : 15-10-06 19:40

Jeg tror nu ikke at det er opskrifterne det er galt med, men nok det faktum at jeg ikke har en brugsanvisning til min bagemaskine..

Fra : anders1953

Dato : 17-10-06 01:58

du skulle prøve at bruge alm.bagegær ikke tørgær da det tager længer tid at hæve i sådan en bagemaskine! men det kan også have noget med tempraturen at gører,hvis den er for høj mens dejen hæver slår du jo gærcelleren ihjeld. og resultatet vil blive tungt og klægt brød.good louck

Du har følgende muligheder