kørekort
Fra : Broderpivert
Vist : 481 gange
50 point
Dato : 13-10-06 10:40

Hey. Jeg skal til at tage kørekort. Jeg er 18 år, og kommer fra skive. Så har jeg hørt noget om at man kan tage sit kørekort på 14 dage, kan det passe, og hvad skal man regner med i dagens Danmark at det koster?

Fra : Nordsted1

Dato : 13-10-06 11:08

Du kan ikke tage et kørerkort på 14 dage, du skal jo have teoriundervisning, lærer at kører på mortorvej, mørkekørsel, og en hel masse andet, hvor jeg bor, går der et par måneder, måske
det kan gøres hurtigere andre steder, men jeg tror nu ikke på den med de 14 dage.

Kørerkort koster et sted i omegnen 7-10.000 kr. oveni det beløb skal lægge lægeattest, foto materialer, nogle steder er det dog incl.

Prøv at ringe rundt til div. kørerlærere og forhør om pris og ca. længde på det at tage kørerkort.

Held og lykke med kørerkortet, og pas godt på det !!!!

Fra : refi

Dato : 13-10-06 11:09

Nej..... Det kan du ALDRIG gøre på 14 dage

Det må være noget du har læst vedr. generhvervelse....

Du skal regne med ca. 15-20.000

Fra : Nordsted1

Dato : 13-10-06 11:11

Her er et priseksempel for Frederiksberg, som du kan se, er det pakkeløsninger, for du skal have et vist antal timer, ikke som tidligere, hvor man kunne øve sig hjemme på marken, og så bare tage en
times undervisning

http://www.mcskolerne.dk/?side=3

Fra : ans

Dato : 13-10-06 11:27

Alene ventetiden for at komme til teori/køreprøve gør at det ikke kan lade sig gøre.

Samt det, at du skal deltage i teoriundervisningen, kørelektioner, køreteknisk anlæg og glatbane.

Men ca. 10.000,- kr. kommer det til at koste.

Fra : dova

Dato : 13-10-06 11:27

Kørekortet koster 9-10000 pr "stempel" du skal ha' på det.

Altså, de knap 10000 er kun hvis du skal ha' til personbil. hvis du skal ha' til motorcykel, kan du lægge lige så meget oveni prisen.

Du kan ikke tage kørekort på 14 dage. det tager omkring 3 måneder mener jeg det er nu.

I havde da godt nok en kørelærer deroppe engang, der reklamerede med at man kunne få kørekort på en weekend, eller for dem der ikke arbejdede til hverdag, et to ugers kursus.

Men det var for dem der havde haft kørekort før, men skulle generhverve når de havde været af med det for spritkørsel

Held og lykke med kortet......og kør nu ordentligt når du får det
Det er meget let at komme af med igen, især for nystartede trafikanter.

mvh dova

Fra : Thorendal

Dato : 13-10-06 11:43

Jeg har netop taget kørekort og har betalt 11.000 for det. Pakken, jeg havde købt, kostede 8000 kr., dertil kom lægeattest, billed og diverse afgifter. Da der var ventetid på at komme til køreprøve tog jeg tre ekstra køreture og så var der selve dagen, hvor jeg var til køreprøve, der også skulle betales for.
Mit har været relativt billigt, da jeg har bestået køreprøven første gang og ikke har taget andet end nødvendige ekstratimer.

Fra : refi

Dato : 13-10-06 11:51

Tror også kun de 10.000 holder hvis man er "meget" lærenem og måske har kørt lidt i forvejen

Fra : hawaii7

Dato : 13-10-06 12:34

14 dage glem det. det kan ikke lade sig gøre. der er regler for hvordan undervisningen og køretimerne skal foregå. Det sidste nye er at du også skal have førstehjælp.Dette koster også ekstra.
Jeg tror du skal regne med 10-12.000 kr. for kørekort til almindelig personbil.
Tag ikke den billigste kørelærer. Spørg andre der har fået kørekort, hvor de har fået det og om de har været tilfreds med f.eks. teoriundervisningen m.m. de billige pakkeløsninger kan mange gange bliv de dyreste inden du er færdig.
Der er en hjemmeside med en lille form for teoriprøve, men du kan købe eller låne en CD hos en ordentlig kørelærer med flere teoriprøver på. Den kan jeg anbefale du får fat i.

Med venlig hilsen
hawaii

Du har følgende muligheder