Tv-Kort
Fra : 10.Totti
Vist : 349 gange
100 point
Dato : 09-09-06 19:15

Har købt et tv kort..Det her

Hauppauge WinTV-EXPRESS Mono TV-tuner kort

Se live TV på din PC!
Højkvalitetsbillede (op til 1600 x 1200)
Mulighed for capture i AVI format.
PCI kort med bus-mastering teknologi.
Indbygget Text-TV.
Mono lyd.

Hva ska jeg vælge når jeg ska optage noget så det blir i go kvalitet og ikk fylder så meget? Jeg ka vælge imellem divx og mpeg osv..

Programmet hedder wintv2000

Har set klovn før der er optaget med sårn et tvkort...Og det fylder 230mb ca..og er i suuuper kvali..ligesom dvd film... Og det vare 30min ca

Fra : refi

Dato : 09-09-06 19:20

Tja....

Hvis du optager i DVD kvalitet fylder ½ time ca 1 GB

Kan du nøjes med avi-kvaletet fylder ½ time ca 250 Mb

Fra : 10.Totti

Dato : 09-09-06 19:33

Når jeg optager i avi så fylder det 600-800mb for 1min:S

Fra : refi

Dato : 09-09-06 19:39

VRØVL

Der er et eller andet galt.......

Så mange Mb kan den slet ikke nå at lave på 1 min.

Fra : 10.Totti

Dato : 09-09-06 19:41

Det rigtig:S I en kvalitet der hedder 640x... Ka ikk huske de 3 sidste cifre:S

Fra : refi

Dato : 09-09-06 19:55

Så er der noget galt.....

Fra : 10.Totti

Dato : 09-09-06 20:09

Kender du et andet program

Fra : refi

Dato : 09-09-06 20:18

Det er ikke programmet der er noget galt med - det må være sat helt forkert op....

Læs lidt mere i brugsanvisningen, der må være et eller andet du gør galt.

Fra : transor

Dato : 10-09-06 13:14

avi filer kan være så meget.

I god kvalitet uden kompimering fylder det over 5MB i sekuntet.
Det passer med at 1minut er 600 til 800 MB

Men der findes en række mere eller mindre gode måder at komprimere på hvor filerne stadig hedder avi til efternavn. Hvis der komprimeres hårdt fylder de ikke ret meget.

Hvis 1/2 time kan være på 250 MB er det derefter.

Hvad der er en god kvalitet er subjektivt og afhænger af hvad man er vant til at se på.

Fra : refi

Dato : 10-09-06 13:26

- Netop derfor vil jeg også mene det er et opsætningsspørgsmål.....

Fra : refi

Dato : 10-09-06 13:41

Forsøg dig frem til en god kvalitet og dermed et format der passer til dig.

Kvalitet kan jo altid diskuteres - men det er kun DINE øjne der i sidste ende kan give dig svaret.

Du har følgende muligheder