Lave ny lampeskærm
Fra : SandraFalk
Vist : 16382 gange
20 point
Dato : 07-09-06 17:07

Har desværre ikke så mange point at dele ud af, håber der er nogen der vil svare alligevel..
Jeg ville gerne lave min egen lampeskærm. Jeg så et program i tv, kan dog ikke huske hvad det var for et program, hvor de viste hvordan og det var rimelig billigt.... Men jeg kan ikke huske noget af det.. Er der en bog man kan låne på biblioteket, et blad, eller et sted på nettet der viser hvordan man gør?

Fra : nsl

Dato : 07-09-06 17:18
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-09-06 17:34

Prøv at se, om du kan finde programmet på dr.dk, hvis det skulle være derfra udsendelsen var.

Jeg kan huske noget med ved juletid, hvor en dekoratør (el. lign) viste hjemmelavede gaver, bl.a. en sød lampeskærm.

Du kan også kikke i en hobbyforretning.

Fra : SandraFalk

Dato : 07-09-06 17:41

Jeg tror det var genbrugsguld, hvor det blev vist.. Men kan ikke finde lige det afsnit med lampeskærmen derinde på dr.

Fra : Mokof

Dato : 07-09-06 17:43

Var det udsendelsen "genbrugsguld" du så.
http://www.dr.dk/DR1/Genbrugsguld/Guldet/2006/0821120853.htm

Fra : Mokof

Dato : 07-09-06 17:46

Ja, to sjæle en tanke. Er det denne lampe.

Fra : SandraFalk

Dato : 07-09-06 17:48

det var ikke lige den udsendelse... Det var noget med nogle lampeskærme hvor det var noget guld og sølvpapir på...

Fra : Nordsted1

Dato : 07-09-06 17:52

Her er omtalen fra flere af programmerne

http://www.dr.dk/DR1/Genbrugsguld/se+programmerne.htm

kan du genkende noget??

Fra : Camillasmoster

Dato : 07-09-06 17:55

Det lyder stadig som juleprogrammet.

Puk Elgaard var vært.

Fra : SandraFalk

Dato : 07-09-06 17:59

Det kan jeg ikke huske.. Jeg har kigget alle programmerne igennem nu - uden held!
Det var hende der den lyshårede malerkvinde der lavede skærmene til en lampe.. Øv altså!
Bare det ikke er noget jeg bare har drømt

Fra : Nordsted1

Dato : 07-09-06 18:01

På Bornholm inviteres vi indenfor hos en mand, der genbruger gammel emballage til sjove lamper og skåle. Og så udtrækkes vinderne af sidste uges genbrugsguld.

Fra afsnit 16... du kan jo prøve at se programmet

http://www.dr.dk/DR1/Genbrugsguld/programmerne/2006/0501093552.htm

Fra : Nordsted1

Dato : 07-09-06 18:03

Nååår ja, så nytter det jo ikke jeg sender dig over til en bornholms mand, når du siger det var en lyshåret kvinde

Fra : Nordsted1

Dato : 07-09-06 18:06

En af de lamper jeg har set i Roomservice, var lavet sådan:

En oppustet vandballon, beklædt med gipsgaze, når gipsen var tør, punkterede de ballonen, derefter
kan man jo spray'e den i den ønskede farve eller guld/sølv...

Fra : SandraFalk

Dato : 07-09-06 18:10

Ha ha den bornholmske mand var lidt for skør
Det kan godt være det var roomservice, men ikke noget med de balloner..
Det var et eller andet man kunne købe i en hobby forretning og så måle med den gamle lampeskærm.. Og så kan jeg huske noget meget tyndt "papir" hun brugte med sølv og guld, som hun penslede på.. Ihh altså.. Ville så godt have lavet en grim gammel lampe om til den fedeste retro lampe

Fra : Camillasmoster

Dato : 07-09-06 18:42

Pladeguld, sølv og kobber kan du købe hos kunstnerartikler som Art de Voss og Sjøreen.

Stativ til lampeskærme har de i hobbyforretninger, f.eks. Panduro og Hoffmans Hobby (Århus).

Her kan du også få det "papir/plastik", som skal beskytte mod varmen fra pæren.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 20 point
Dato : 07-09-06 18:43

Kan det være sådan noget

307099
Varenavn: ASTRALIT 50X120CM
Vareinformation: Astralit til lampeskærme. Ark 50x120 cm.
Katalogside: 06H s.354
Pris: 59,00 DKK

http://www.pandurohobby.dk/menu/MenuServlet

Fra : Mokof

Dato : 07-09-06 19:02

Vi prøver igen, kan det være denne her?
http://www.dr.dk/DR1/Genbrugsguld/Guldet/2006/20060504112031.htm

Godkendelse af svar
Fra : SandraFalk

Dato : 07-09-06 19:03

Ja det var det det hed.. Tak for svaret - også tak til jer andre

Fra : Nordsted1

Dato : 07-09-06 19:06

Selv tak, og god fornøjelse med projektet

Fra : SandraFalk

Dato : 07-09-06 19:07

Uh altså Mokof.. Det var præcis det program ja!!! Men nu har jeg lige givet point..Jeg har ikke flere point, men når jeg får flere skal jeg nok huske på dig..!!

Fra : Nordsted1

Dato : 07-09-06 19:13

Mokof... bliv lige hængende på, så opretter jeg lige en tråd til dig,

Sandra, bare glem mokof altså på den positive måde

Fra : Camillasmoster

Dato : 07-09-06 19:18

Nøii, dén er smart!

Jeg skal også have lavet nye lampeskærme (det har jeg skullet lææææænge), så nu kribler det i fingrene!

Fra : SandraFalk

Dato : 08-09-06 08:53

Nå ok takker mange gange Nordsted1

Du har følgende muligheder