PC Plus regnskabssystem
Fra : bil24
Vist : 1459 gange
100 point
Dato : 05-07-06 10:03

Jeg har haft systemet - men det er pist væk - og nu skal jeg bruge det.
Ved, at man kan købe det hos et firma som har eneforhandling af det - men til en ret høj pris. Er der nogen her som ved, hvor man ellers kan få fat i PC Plus? Er kun til eget forbrug internt i hjemmet.

Fra : linux-man

Dato : 05-07-06 13:09

Prøv at lave en annonce på nyhedsgruppen dk.marked.privat.edb.software

Der kunne godt være nogen som for længst er gået videre til Concorde, SummaSummarum eller andre programmer, som havde en version af PC Plus liggende i skabet.

Held og lykke.

PS: I øvrigt et fedt system dengang vi alle arbejdede i DOS.

Fra : linux-man

Dato : 05-07-06 13:10

I øvrigt. Hvis ikke du har oprettet nyhedsgrupper i dit mailprogram, så kan du hente vejledninger i nyhedsgruppernes hjemmeside: http://usenet.dk

Fra : guntofteogbech

Dato : 05-07-06 14:40

Her på kontoret bruges PC Plus stadig. Det klarede fint overgangen til år 2000. Personen som bruger programmet er her ikke lige nu, men jeg skal spørge i morgen om du kan "låne" det.
Du skal bare lige vide at det er et meget - meget - gammelt program. Hvis du selv ved hvilken version du plejer at bruge - så skrive det lige.

Fra : linux-man

Dato : 05-07-06 14:47

Guntofteogbech > Da det stadig forhandles er det ikke under "abandonware" (opgivet af producenten), og "udlån" af programmet vil være i strid med gældende copyright-lovgivning.

Blot for at undgå misforståelser. Forstår godt den fine intention, men det kan give voldsomme problemer...

Fra : guntofteogbech

Dato : 05-07-06 15:40

Undskyld - jeg troede at det gamle program forlængst var forsvundet ud af markedet. Vores revisor siger ellers at vi må være de eneste i DK som stadig bruger dette program... Skal aldrig gentage sig.

Fra : linux-man

Dato : 05-07-06 15:44

Guntofteogbech > Rolig nu. Kun for at være sikker på ingen misforstår.

Men jeres revisor har "næsten" ret. Jeg vil tro, der er 400-500 brugere max. De fleste er, mig bekendt, mindre foreninger.

Håber I kan holde varmen....

God sommer.

Fra : bil24

Dato : 11-08-06 07:45

Hej igen

Har holdt ferie m.v. og ikke fulgt udviklingen herinde - er der stadigvæk ingen som ved, hvor jeg finde PC Plus? Jeg ved, at der er et firma som forhandler det stadigvæk - men ikke til en pris jeg kan være med til.

bil24

Fra : halloodk

Dato : 17-10-06 20:05

Jeg har brugt pcplus i mange år, men jeg har opgivet at få det til at køre med Me og Xp. Du kan med besvær få det til at virke i Me, men printer funktionen er der problemer med/virker ikke.
Jeg vil anbefale dig at anvende SummaSummarum, som er meget lig pcplus, du finder det her
http://www.stoneware.dk/, det er gratis, hvis du ikke har over 300 bilag, men er yderst rimelig i pris.
mvh
halloodk

Du har følgende muligheder