27 hk...puha, så er det en af dem der var fremstillet til det tyske marked du har fået fat i.
Der havde man en grænse hvor forsikringspræmien steg temmelig meget hvis maskinen havde mere end 27 hk.
For normalvis er den model altså opgivet til at yde 43.5 hk v. 9000 o/m.
Og er opgivet til en topfart til 167 km/t.
Så din maskine er droslet ned, men lige hvordan, er jeg ikke helt klar over, men karburering, tændingsbegrænser, omdrejningsbegrænser og udstødningsrør er noget af det mest sandsynlige.
Men selv om den er droslet ned, synes jeg det lyder lidt vildt, at den kun kan køre 120, (du har forhåbentligt fundet 6. gear
), da hestekræfterne netop ikke plejer at have den helt vilde betydning for topfarten, men derimod på bundtræk, drejningsmoment.
Og der har 27 hk modellen så sit bedste drejningsmoment på 3,4kgm ved kun 3000 o/m, mens standardmodellen skal op på 7000 o/m for et drejningsmoment på 3,4 kgm.
Desværre ikke et endegyldigt svar på dit spørgsmål, men et forslag til nogen af de ting du skal tænke på hvis du skal have maskinen optimeret til normal ydelse: karburator, tænding, udstødning.
mvh dova