Je t'aime
Fra : dova
Vist : 3336 gange
200 point
Dato : 27-01-06 23:52

Ja, mon ikke de fleste kender den udgave af Je t'aime, som Jane Birkin og Serge Gainsbourg stønnede sig igennem, for efterhånden mange år siden.

Men.......... sangen udkom også omkring 1973-74 i en engelsk "satireudgave", hvor hovedtemaet var ændret til at omhandle en træt, irriteret mand, som absolut ikke var med på noget sjovt, men bare ville sove og ikke kunne få fred til det for en "tændt kone" der ikke kunne holde fingrene ovre i sin egen halvdel af sengen:

brudstykker af teksten " Put that light out, you stupid woman....it's two o'clock in the morning....what would the neighbours think....get off me".......og mere i samme stil.

SPØRGSMÅLET:

Er der da ikke nogen, der kender den......ved hvem der indspillede den....og evt. hvor man kan finde den henne?????????????????????

Min veninde havde den dengang på et kassettebånd, som dog er gået tabt, hun husker ikke hvem kunstnerne var, og jeg har aldrig hørt den siden nogen andre steder.

mvh dova

Fra : Reset

Dato : 28-01-06 00:43

Well, jeg har fundet en liste med forskellige indspilninger af sangen:
1968 Serge Gainsbourg & Brigitte Bardot (not issued until the 1980s)
1969 Serge Gainsbourg & Jane Birkin
1971 Frankie Howerd & June Whitfield as "Up Je t'aime"
1974 Abigail (actress)
1975 Judge Dread
1978 Giorgio Moroder & Donna Summer
1993 Misty Oldland as "A Fair Affair"
1995 Nick Cave & Anita Lane as "I love you...nor do I"

Fra : dova

Dato : 28-01-06 01:33

Fint nok Reset, og så kan jeg tilføje endnu et navn på den liste:

En rablende vanvittig udgave, indsunget af et gammelt svensk orkester der hed "Gå runt show", hvor damestemmen synges af en mand der parodierer en kvindestemme

Men det navn på listen der lyder mest realistisk, vil jeg mene er Frankie Howard & june Whitfield, så det prøver jeg at granske lidt mere i.

mvh dova

Fra : postkort

Dato : 28-01-06 01:44

Jesper Klein & Jytte Abildstrøm lavede en dansk version om mad

Fra : jakjoe

Dato : 28-01-06 02:00
Fra : vil.du

Dato : 28-01-06 02:25

Hej dova.

Jeg har desværre intet at tilføje og kan ikke hjælpe MEN - jeg vil lige sige at dit spørgsmål gjorde mig helt febrilsk
Jamen jeg kom helt op at køre, for jeg husker osse denne herlige variation af Je T'aime.

Nu har jeg rodet rundt efter den i over to timer - der gik simpelthen sport i det, selvfølgelig for at hjælpe men så sandelig osse fordi jeg selv blev SÅ stædig og VILLE finde den

Så - godnat og tak for to timers fantastisk underholdning, jeg kom steder hen, på Nettet, hvor jeg aldrig har været før - min 'foretrukne' er ved at sprænges af ting og sager jeg skal have kigget på.

Nu vil jeg finde køjen...men gad vide om jeg kan falde i søvn, jeg vil sikkert ligge og smånynne 'Je' t'aime hele natten

Godnat og sov godt

Trala lala lala hilsener fra Dorthe.

Accepteret svar
Fra : Reset

Modtaget 200 point
Dato : 28-01-06 07:56

God morgen. Har nu fundet en side hvor man kan høre den fulde version af nummeret med Frankie Howerd & June Whitfield : http://www.wfmu.org/playlists/shows/14135

Fra : dova

Dato : 29-01-06 23:05

Hej.

Jeg kan ikke få det til at virke med at høre melodien på det link, Reset.

Men nu har jeg lagt en bestilling ind på pladen i jakjoes link, så får jeg den, hvis den stadig er på lageret.

og så vender jeg tilbage når jeg finder ud af, om det er den rigtige udgave...men det tror jeg næsten.

mvh dova

Fra : Reset

Dato : 30-01-06 06:16

Når jeg klikker på tallet i rækken "Approx.start time", dukker Real Player automatisk op og sangen starter.
Hilsen Reset

Fra : dova

Dato : 30-01-06 18:05

Så lykkedes det, og det var den rigtige udgave

Det var fordi fjolset her ikke havde installeret Realplayer i sin computer
Og Windows Media Player kunne ikke afspille den.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : dova

Dato : 30-01-06 18:08