Fedt - og sukkerfattige småkager
Fra : rosekamp
Vist : 1697 gange
225 point
Dato : 01-12-05 19:15

Jeg leder efter en opskrift på nogle kager jeg kan stikke ud sammen med børnene. Da jeg selv ikke vil have for meget fedt og sukker men selvfølgelig gerne vil julehygge med børnene, leder jeg efter en opskrift der ikke indeholder for meget fedt (men evt. fedtfri mayo i stedet) og kunstigt sødemiddel i stedet for sukker. Der må til gengæld gerne være tørret frugt og lign. i.

Rosekamp

Fra : dova

Dato : 01-12-05 19:22
Fra : dova

Dato : 01-12-05 19:23

http://www.lisoe.dk/opskrifter/smaak.htm

måske kan du finde mere her.'

mvh dova

Fra : dova

Dato : 01-12-05 19:24
Fra : ans

Dato : 01-12-05 19:27
Fra : sverola

Dato : 01-12-05 19:30
Fra : rosekamp

Dato : 01-12-05 19:33

Tak skal du have Ans. Ja det var vist ret heldigt i betragtning af at jeg kun have 200 point

Jeg tager et kig på alle opskrifterne imorgen - der er helt sikkert noget jeg kan bruge.

Fra : rosekamp

Dato : 04-12-05 09:47

Jeg synes jeg kan huske jeg for nyligt har læst et tip her på Kandu om at man kan erstatte fedtstof i kager med yoghurt/creme fraiche eller lignende. Nogen af jer der har læst det?

Fra : ans

Dato : 04-12-05 10:44

Er det dette tip du tænker på

http://www.kandu.dk/dk/tip/12864

Fra : rosekamp

Dato : 04-12-05 14:55

Jeps - det var det faktisk. Jeg prøvede lige en opskrift på Jamaica-kager efter det link du kom med Ans. De smager fint fint. Jeg erstattede smørret med Fromage Frais 0,1% og brugte Huxol som sødestof. Men dog er vi ikke helt klart over om det er meningen det skal være småkager - i hvert fald hævede de så vildt og blev så gode i konsistensen at vi fra nu af beragter dem som boller

Fra : ans

Dato : 04-12-05 15:04

Bare I kan li' dem, det er jo vigtigt.

Så kan de jo hedde "Roseboller"

Fra : ans

Dato : 04-12-05 15:06

Eller "kampboller" alt efter dit humør

Fra : snipski

Dato : 13-12-05 10:00

man kan finde en del fedtfatige opskrifter på www.hindbersnitten.dk

Fra : creamygirl

Dato : 19-12-05 20:00

Of topic!

En veninde og jeg bagte en gang et franskbrød, som hævede så meget (inde i ovnen) at vi ikke kunne få det ud

Vi så garanteret dumme ud, ifærd med at rykke, slide, ase og mase med det skide brød- for til sidst at sidde på knæ foran ovnen (udstyret med hver sin kniv)...Ja for ud skulle det sq..

Fra : creamygirl

Dato : 19-12-05 20:02

Desuden undrede min mor sig, da jeg ringede og spurgte hende, om man kunne skrue toppen af et komfur *G*

Fra : ans

Dato : 19-12-05 20:06

creamy LOL

Hvor gammel var du?

Fra : ans

Dato : 19-12-05 20:07

Stod det brød på nederste rille.

Jeg morer mig stadig KMPLAG

Fra : creamygirl

Dato : 19-12-05 20:09

Jeg var altså kun............25 LOOOOOL

Fra : ans

Dato : 19-12-05 20:19

creamy,

jeg er ved at falde om af grin.

Fra : rosekamp

Dato : 19-12-05 20:29

Endnu mere off topic. Min søster skulle engang lave mad til vores brors bryllup og hun skulle bl.a lave pålægssky. Hun kom til at sætte et komma forkert da hun gangede opskriften op så hun endte med at have en hel suppegryde fyldt med sky Det hører hun så til gengæld også altid for

Fra : creamygirl

Dato : 19-12-05 20:31

Og jeg kom sq bare sådan til at grine, da jeg læste, at dine småkager, blev til boller. Det er lige i min ånd

Fra : aasenissum

Dato : 23-12-05 07:11

creamy, du må ikke sige det til nogen, men jeg har prøvet det samme.
fandt også ud af hvorfor. et kæmpebrød i stedet for to (som i opskriften). hvordan får man toppen af komfuret grinegrinegrine.

Du har følgende muligheder