Erfaring med Melatonin som sovemiddel
Fra : Katka
Vist : 26169 gange
100 point
Dato : 01-11-02 20:03

Nu da jeg har fået Melatonin i huset til at sove på, kunne jeg godt tænke mig at høre om dine oplevelser med Melatonin. Jeg har selv brugt det en nat og sov dejligt, men er det nødvendigt at tage det hver nat. Har du nogen erfaring med det? Har det påvirket andre ting i din dagligdag?
Jeg er meget interesseret i din erfaring.

Med stor interesse Katka.

Fra : strarup

Dato : 01-11-02 20:38

Hej Katka,

øh... jeg har ingen erfaring med Melatonin... men det sku' være et ret omdiskuteret hormon... og man kender ikke alle dets virkninger, og de mulige langtidsbivirkninger er ukendte... ifølge denne artikel fra Netdoktor...
http://www.netdoktor.dk/tema/soevn/jetlag.htm

så umiddelbart vil jeg ikke anbefale det bare for at sove på... hormonet bliver for det meste brugt til bl.a. jetlag eller ufrilige bevægelser... som du ka' læse her... -->
http://www.akudoc.com/melatonin.htm

men ellers vil jeg foreslå dig at kigge på denne side fra NetDoktor omkring Søvn... -->
http://www.netdoktor.dk/tema/soevn/
og "Søvnproblemer - fakta"... -->
http://www.netdoktor.dk/tema/Soevn/soevnproblemer_fakta.htm

ellers findes der også andre natur medicin produkter til at sove på som ikke består af et hormon... f.eks. disse der er nævnt her... "Naturlægemidler mod uro og søvnbesvær"... -->
http://www.netdoktor.dk/naturlaegemidler/skemauro.htm

mvh.

Strarup

Fra : strarup

Dato : 01-11-02 20:48

Hej igen,

glemte lige denne her side omkring Døgnrytme der også kommer ind på Melatonin... som bl.a. også viser hvor dette hormon bliver produceret... -->
http://www.netdoktor.dk/tema/soevn/doegnrytme.htm

der er også lidt omkring den her på siden... -->
http://www.nomedica.dk/levealder.htm
hvor de bl.a. skriver...
..." Melatonin kan i USA købes som kosttilskud, men der er delte meninger om det gavnlige i at indtage stoffet, og mange advarer mod de bivirkninger, der kan opstå ved forkert dosering eller langvarig indtagelse.
Løsningen er at får kroppen til selv at fremstille nok. "...

underligt nok er en af bivirkninger som er nævnt på denne side søvnløshed... -->
http://www.traveldoctoronline.net/medicin/melatonin.htm

der er også lidt her omkring Meatonin... -->
http://www.akudoc.com/stil_krav_til.htm

mvh.

Strarup

Fra : Melander

Dato : 02-11-02 00:51

Nu er jeg modstander af medicinske præparater, men når jeg ikke kan sove, laver jeg et glas varm mælk og putter en stor teske fuld honning i, røre rundt og drikker det, og bum et par min. efter sove jeg sødt, hvorfor aner jeg ikke, men det virker...

Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-11-02 21:29

> Nu da jeg har fået Melatonin i huset til at sove på, kunne jeg godt
> tænke mig at høre om dine oplevelser med Melatonin. Jeg har selv brugt
> det en nat og sov dejligt, men er det nødvendigt at tage det hver nat.

Hej

Jeg vil gerne høre, hvor du har købt produktet ?

mvh
Marianne

Fra : sacha

Dato : 16-11-02 23:10

Hej
Jeg kender også det gamle råd med mælk og honning, det er udmærket. Ellers prøv med et afspændingsbånd eller afstressende musik når du skal falde i søvn, så er du forhåbentlig frisk næste morgen.

mvh Sacha.

Fra : Katka

Dato : 17-11-02 20:27

Hej Marianne, prøv at se på spørgsmålet jeg stillede om hvor jeg kunne få det henne.
Der er flere gode svar.
Venligst Katka

Fra : jeno

Dato : 12-12-02 15:12

Hej Katka!

Jeg har prøvet melatonin til at sove på da jeg også har døjet med søvnproblemer i mange år. Jeg syntes nu ikke at det virkede særligt godt, men til gengæld havde jeg problemer med at holde op, da jeg først var startet...

Et andet råd - som jeg selv har haft glæde af - er at få målt for jordstråler - det viste sig at jeg lå både på et på langs og et på tværs - efter at dette er blevet ordnet - sover jeg meget bedre... Du kan købe pinde og selv måle efter. Sidegevinsten er desuden at helbredet bliver bedre.

Held og Lykke
fra
Jeno

Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-12-02 15:59

"Katka" <Katka.news@kandu.dk> wrote in

> Jeg er meget interesseret i din erfaring.

Jeg bruger selv melatonin lejlighedsvist (importeret fra
Tyskland, da man ikke kan købe det her i landet), og min læge
siger god for det (off the record!).

Men jeg har oplevet stor forskel fra det ene præparat til det
andet, så det er bedst at gå efter de store, velrennomerede
mærker, som desværre ikke altid er de billigste.

En super sove-cocktail er 1 mg. melatonin og en Kava-kava-
kapsel (jeg bruger Solgars). Så sover man 5 min. efter man har
lukket gluggerne, og det er helt uden bivirkninger.

arc@na

Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-12-02 15:59

> [...]

kapsel (jeg bruger Solgars). Så sover man 5 min. efter man har
lukket gluggerne, og det er helt uden bivirkninger.

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 100 point
Dato : 20-12-02 23:11

Hejsa,

Er der ikke en grund til at melatonin ikke er helt i "det fine selskab"? Så
vidt jeg er orienteret kan det give uheldige bivirkninger ved forkert
dosering (som så meget andet).

For meget melatonin kan udløse depressioner - især i de mørke måneder.
Stoffet findes naturligt i vores krop, og overproducerer kroppen stoffet,
såudløses der nemmere en vinterdepression
(http://www.alternativ.dk/index.php?p=art&id=34).

I stedet for at gribe til pillerne skulle man måske først kigge på, hvad
søvnløsheden er symptom på og så gå efter det virkelige problem i stedet.

B.

Godkendelse af svar
Fra : Katka

Dato : 22-12-02 18:30

Tak for svaret Bent KN.
Tak for svaret arc@na, endelig en som svarer præcis på det jeg spørger om,dejligt at høre om dine erfaringer. Mine egne erfaringer er at jeg skal ikke bruge det hver dag,
og at jeg, hvis jeg er i dårligt humør godt kan blive mere deprimeret.Så for mig skal jeg tage det engang imellem. og forøvrigt kan det udløse allergisnue hos mig.Tager du det hver eneste dag?

Fra : Katka

Dato : 22-12-02 18:32

Det var arc@na jeg ville give point

Venligst Katka

Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-12-02 14:51

"Katka" <Katka.news@kandu.dk> wrote in news:XDmN9.11994$Hl6.1320603
@news010.worldonline.dk:

> Tager du det hver eneste dag?

Nej, kun en gang imellem.

--
Venligst,
arc@na

Fra : get4it

Dato : 17-03-09 01:44

Hej

Jeg bruger også Melatonin og køber det på www.vipmedica.com det kommer postdanmark

Fra : WolframJyderup

Dato : 12-12-09 10:34

Jeg har gennem en længere tid - 7-8 år - anvendt melatonin jævnligt. På mig virker det ganske fortrnligt, og jeg har ingen bivirkninger. Og jeg anvender den samme dosis, så jeg oplever ingen tilvænning, hvad de andre præparater - også naturmedicinske - kan have en tendens til.

Mange hilsner

Jan

Du har følgende muligheder