Rep. af JPG filer
Fra : Matisokken
Vist : 547 gange
200 point
Dato : 23-10-05 12:15

Hej

Familien har lige været på efterårsferie og billederne fra ferien skulle ligges ind på computeren, men kortlæseren melder fejl på kortet og billederne syntes derfor tabt. Efter at have investeret i mmcardrecovery lykkedes det dog at genskabe 60 af 220 billeder, de resterende ligger som jpg format men kan ikke åbnes er der nogen hjælp i form af programmer eller andre triks?

Fra : miritdk

Dato : 23-10-05 12:26

http://www.kandu.dk/dk/spg/74730

prøv at kigge her og se om dit problem ligner

Fra : Nordsted1

Dato : 23-10-05 12:29

måske du kan få hjælp her??

http://www.adobe.dk/products/photoshop/main.html

Fra : miritdk

Dato : 23-10-05 12:31

den enkle - hvis den virker - højreklik - vælg åbn med - (det program du vil se med) - prøv flere hvis muligt - og gem så i et format du kan åbne

Fra : Matisokken

Dato : 23-10-05 12:56

Hej Miritdk

Jeg har lige pløjet hele den lange smøre igennem. Når jeg åbner billederne med Exif reader kommer der en masse oplysninger som jeg ikke aner hvad jeg skal bruge til.

JFIF_APP1 : Exif
JFIF_APPx : Unknown:FFE4
JFIF_APPx : Unknown:FFE4

og længere nede

ExifR98 Broken

Som sagt aner jeg ikke hvad jeg skal se efter men jeg kan ikke åbne billederne i Paint, Adobe Elements, Windows, Xnview
og jeg har prøvet at højreklikke og prøve mig frem med alle de muligheder der kommer

Fra : refi

Dato : 23-10-05 13:04

Hvis du har mulighed for at tilslutte hele kameraet til komputeren - så prøv det - det kan jo være kortlæseren der har et problem.

Fra : miritdk

Dato : 23-10-05 13:06

uhuuuu - tilkalder alle fotoputereksperterne !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fra : Matisokken

Dato : 23-10-05 13:07

Hej Refi

Er prøvet og på kameraet kan jeg ingen billeder læse, det kunne jeg dog i løbet af efterårsferien hvor jeg har set dagens billeder igennem hver aften for at slette de dårlige. Nu er der bare ingenting men med ovennævnte program har jeg reddet ca 60 billeder men der restere altså ca. 160 som jeg ikke kan åbne

Fra : refi

Dato : 23-10-05 13:12

Ja det tyder jo unægteligt på at kortet er defekt (det hænder dersværre ofte med de billige kort) når du tidligere HAR kunnet se dem.

Fra : refi

Dato : 23-10-05 13:27

Citat
Hvad så hvis uheldet er ude? Der findes en række programmer til at redde billeder fra defekte kort. Det mest omtalte hedder PhotoRescue. Jeg besluttede mig for at hente den gratis trial version. Jeg havde (heldigvis) ikke noget defekt kort, men jeg smed flash kortet fra min old skool IXUS i kortlæseren og startede programmet. Der var fire billeder på kortet, men programmet fandt også en hel masse gamle billeder, som jeg forlængst havde slettet. I alt 154 billeder kunne hives ud af kortet. Heriblandt billeder helt tilbage fra nytårsaften... 2003!!!

Jeg har (7-9-13) aldrig haft problemer med defekte diske eller andet før, så jeg har ikke meget erfaring med data rescue, men det her virker overbevisende! Jeg gemmer helt sikkert en kopi af programmet, så jeg har det liggende, hvis jeg skulle få brug for det.

PhotoRescue har en meget rimelig no cure, no pay licens politik. Med trial versionen kan man se om programmet kan hente de tabte billeder ud af kortet.
Opdatering:
Synderen er fundet. Det viste sig at ikke mindre end to forskellige USB kortlæsere corruptede nye 512 Mb ultra CF kort. Kortlæserne er udskiftet med en ny FireWire læser, og nu kører alt efter planen.

http://datarescue.com/photorescue/

Det er da et forsøg værd

Fra : Matisokken

Dato : 23-10-05 13:46

Det kunne slet ikke finde nogle billeder....

Fra : refi

Dato : 23-10-05 13:53

Beklager - her er at forsøg mere

http://www.tvcd.dk/

Fra : Matisokken

Dato : 23-10-05 13:58

Hej refi

Du skal ikke beklage, jeg syntes det er dejligt at få nogle forslag og det sidste du sendte ser bestemt spændende ud, men jeg vil benytte det som en sidste udvej da jeg har fået filerne på computeren og det "bare" er et spørgsmål om at kunne læse dem alle

Fra : severino

Dato : 23-10-05 14:31

Efter det jeg kan forstå, så kan du hverken se billederne i din kortlæser, eller direkte på dit kamera!?

Det som måske kan være skyld i denne fejl, er at du måske har slettet for mange dårlige billeder. Nye billeder vil så blive lagt ind på kortet, på de første ledige pladser, lige som det sker på en harddisk.
Det som jeg tror er dit problem, er at den software der er i dit kamera, ikke kan håndtere data korrekt, når der er for mange slettede billeder.
Du skal nok frem over, tage revl og krat med hjem, og først efter du har indlæst dem på din PC, frasortere de dårlige billeder fra.

En god løsning er, at du evt. anskaffer dig en travel-disk, og så lagre dine billeder for hver dag. Så er de sorteret i datoorden.
Husk også at du formatere dit kort i kamera, når du har tømt det for billeder. - En formatering i din kortlæser kan gå hend og give problemer.

Fra : Matisokken

Dato : 23-10-05 15:05

Hej severino

Bare jeg dog havde vist det noget før! Da jeg satte kortet i kameraret blev jeg bedt om at formattere det hvilket jeg gjorde, de billeder som ikke kan vises er de så tabt for altid?

Fra : severino

Dato : 23-10-05 15:25

Det må jeg nok sige ja til. - Jeg ved dog ikke om der er et program der kan køre "recove" på disse kort. Jeg mener at det har været oppe og vende her på KANDU.
Måske kan det findes ved at bruge søgefeltet øverst på denne side!?

Fra : refi

Dato : 23-10-05 15:46

Hvis du allerede har formateret kortet er der nok ikke mange muligheder - men for god ordens skyld, så skynd dig at fylde kortet med nye billeder (motiv underordnet) så du kan konstatere om det er kortet der er defekt.

Ellers må jeg give "severino" ret i at alle lagringsmedier har det bedst hvis de bliver formateret der hvor de skal bruges.

Men det fremgik ikke af dit spørgsmål at kortet allerede var formateret og du blot havde flyttet det der var.

Såfremt kortet IKKE har været brugt siden formateringen er det da muligt at expertbistand kan genetablere det, men jeg tvivler. Du kan garanteret ikke selv.

Fra : Matisokken

Dato : 23-10-05 18:49

Hej Alle

Til andre som måske skulle få et ligenden problem kan jeg oplyse at jeg har investret i et program som hedder Digital Photo Recovery og det er lykkedes at få genskabt 95% af billederne. Programmet koster 36 Euro. Tak for alle jeres forslag og ideer!

Fra : severino

Dato : 23-10-05 19:02

Det er da glædeligt at høre, at du har fået genskabt de fleste billeder.

(Desværre viser det sig endnu en gang, at glæder koster penge!)

Fra : Eyvind

Dato : 23-10-05 19:57

Der er en lille chance endnu.
Prøv at læse på dit memorycard med denne http://www.pcinspector.de
Men du skal læse direkte på kortet, enten via kortlæser eller via camera

Fra : severino

Dato : 23-10-05 20:21

Der er flere programmer på nettet, som kan genskabe billederne og vise dem, men da det er et DEMO program, så kan den ikke lægge billederne ud på hardbørgen.

36 Euro er noget dyrere end dem som jeg har set på nettet i dollaser.

Der stod også noget om at nogle kort var nemmere at genskabe end andre, fordi nogle typer kamera's formatere destruktivt, medens andre laver en blød formatering, hvor kun kartoteket slettes.

Fra : Fijala

Dato : 24-10-05 20:06

Hej

Det er mig der har den anden tråd mom mirit startede med at linke til.

Jeg har tidligere reddet samtlige billedert på et sd kort som var slettet. Det var min datters ferie billeder hun af vanvare havde slettet. Dem reddede leg med PC Inspector Smartrecovery som er et gratis program.
Synd med dine billeder. Hvis du orker kan du læse min tråd igennem selv om den efterhjånden er ret lang. Måske du har et par fif der kan hjælpe, da jeg kan se du også er godt inde i det med digitale billeder.

http://www.kandu.dk/dk/spg/74730

Du har følgende muligheder