Altan-barnevogn
Fra : ahj
Vist : 1508 gange
100 point
Dato : 08-09-05 23:12

Er der nogen i nærheden af Holbæk der har en altanbarnevogn de vil sælge?

Fra : johnni

Dato : 08-09-05 23:13

prøv dba.dk.

Fra : ans

Dato : 08-09-05 23:15

Sæt opslag i de lokale supermarkeder eller søg i www.dba.dk

Hilsen ans

Fra : ahj

Dato : 08-09-05 23:18

Har prøvet den blå avis, men tak alligevel

Fra : maj_britt

Dato : 08-09-05 23:44

Nærmeste loppemarked?

Fra : ans

Dato : 08-09-05 23:54

Har du selv sat en annonce i dba. Det er gratis, nåe du ringer annoncen ind og den kommer i avisen og på nettet.

Fra : ans

Dato : 08-09-05 23:54

nåe = når

Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-09-05 06:00

ahj -> Jeg kender selvf. godt begrebet "Altanbarnevogn" men i virkeligheden er det jo ikke en barnevogn du har brug for! (Hvad skal du med hjul på en altan?). Man opfandt begrebet fordi at nogle naboer havde en gammel barnevogn som man ikke ville vise sig på gaden med. Men på altanen kunne den jo bruges som "Udeseng". Det du mangler er IKKE en barnevogn men en "Udeseng" og sådan en kan du da lave selv. En banankasse eller lign. med en god madras og en parasol/ply. Det er da helt fint og giver jer mulighed for at udvise noget kunstnerisk kreativitet. Lad være med at ville være ligesom alle andre, det er I jo alligevel ikke. Og vær glad for det. Lav en Udeseng til jeres lille Guldklump, det er ikke spor svært og alle vil elske den og sige: Fed ide, godt gået o.s.v. Hilsen arne

Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-09-05 06:02

ahj -> tillykke med barnebarnet.

Fra : maj_britt

Dato : 09-09-05 08:04

En banankasse?????????????

Fra : Nordsted1

Dato : 09-09-05 08:24

god barnevogn skandia der har været et barn i den.den er grå og hvid indeni.der er stålkasse.91cm i liggemål. Annonceoplysninger
Annonce typeSælges
KategoriBabyudstyr
Indrykket8 september 2005 kl. 15:27:28

Kontaktoplysninger
OmrådeRoskilde (Roskilde Amt)
E-Mailrider222@ofir.dk
Telefon nr.:46341121
Telefon nr.:61757814

Denne annonce er fra www.papkassen.dk men denne er ikke en decideret altanbarnevogn, den lyder så pæn, at den også kan komme på gaden, den er i Roskilde,

Fra : Balcanard

Dato : 09-09-05 08:47

http://www.guloggratis.dk/ er også en mulighed både for at indrykke annonce og for at søge.

Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-09-05 09:14

maj_britt

Ved du ikke hvad en banankasse er? OK. Jeg skal fortælle dig det. Udover det rent indlysende, er det et udtryk for alt hjemmelavet træarbejde. Efter 2'nd Verdenskrig var alt udenlandsk et hit. Også bananer. De kom i kasser og var meget elskede. Danskere havde ikke fået bananer i 5 hårde år. Besættelsestiden havde lært danskerne at bruge alt til noget fornuftigt (i modsætning til i dag, hvor vi lever i et "smid væk samfund"). Det træ ,der via bananerne kom til DK blev ikke bare brændt på bålet, men blev brugt til at lave forskellige brugsting af. Derfor er begrebet Banankassetræ og Banankasseting så godt.

Mit budskab er altså: Hvorfor købe en gammel udrangeret barnevogn? Hvis du kan lave en Udeseng selv for NUL eller nogle få KR. og få et bedre, smukkere og mere interessesant produkt selv. Hilsen Arne

Fra : maj_britt

Dato : 09-09-05 10:56

Jo jo, den virker sikkert fint i de to uger, vi har sommer, men næppe i regn, sne og rusk.

Fra : ymot

Dato : 10-09-05 08:03

Du kan finde gode og billige altanbarnevogne på nettet på følgende sider:

www.dba.dk
www.gulgratis.dk
www.voresborn.dk
www.netdoktor.dk (vælg babyklubben - kræver dog at man lader sig registrere)
www.mama.dk
www.libero.dk

Når jeg siger, at der er hundredevis af altanbarnevogne, er det ikke en overdrivelse! Jeg er sikker på, at der også findes flere i dit nærområde! Held og lykke.

/Marianne

Fra : ahj

Dato : 14-09-05 00:08

Til Arne Jakobsen. Jeg kender dig ikke, men har selvfølgelig gentagne gange stødt på indlæg hvor der har været stor utilfredshed med dig. Helt ærligt hvad har du gang i. Ved du ikke at bananer kommer i papkasser i dag - hvad de gjorde under krigen er sagen uvedkommende. Når jeg søger en altanbarnevogn så er det jo fordi jeg ønsker en polstret barnevogn med kaleche og forlæder så mit barnebarn kan stå ude og sove også i vinterhalvåret - det har mine egne 3 børn gjort i en sådan og det har fungeret fint - kunne uanset vejret sove i det fri.
Helt ærligt så bliver jeg lidt såret når du mener jeg bare kan tage en papkasse med en parasol, men så tænker jeg - herregud den mand skal bare gøre sig bemærket uanset hvor dumme indlæg han kommer med. Tag dog og find noget fornuftigt at beskæftige dig med.

Fra : ans

Dato : 14-09-05 09:13

ahj

Godt indlæg.

Sæt en annonce i lokalbladene og DBA. Opslag i supermarkeder.

Hvor er det dejligt at høre, at du er en af dem, der gerne vil passe sit barnebarn.
Det er ikke alle, der vil det.

Held og lykke med din søgning.

Hilsen ans

Fra : creamygirl

Dato : 14-09-05 21:50

Kanont forslag AJ!

http://www.vitnytt.com/getfile.php/145757.721/banankasse_med_appelsiner.jpg

Gu ved hvor bekvem, smart, smuk denne "udeseng" vil se ud, efter blot et par dage

på altanen, med dis, tåge, finregn, hagl og sne?! ...en god madras og en parasol/ply

vil måske kunne give et kunstnerisk indtryk, meeen anvendelig i praksis?!

No way LOL..

Fra : 3773

Dato : 15-09-05 14:38

Du godeste Arne! Børn skal have tæsk og jordes verbalt. Når de er små kan de sove i trækasser. Kattekillinger og den slags kan vi bare lade mikkel ræv æde. Med andre ord, der er åbenbart ingen ende på din afstumpethed!

Gid din røv må klø osv osv.......... resten kender du allerede!

Fra : Klumme

Dato : 15-09-05 15:12

AJ er nok selv vokset op med en banankasse som sovested både ude og inde. Det forklarer jo en del

Hans hovede har vel været muret inde i en lille lerpotte. Indmaden (hos normale mennesker kaldet hjernen) har da i hvert tilfælde ikke udviklet sig normalt og alderssvarende

Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-09-05 16:15

ahj -> Prøv dog at læse de indlæg der kommer i din tråd. Havde du læst mit indlæg 09-09-05 09:14 havde du vidst hvad jeg mente med Banankassetræ. Det er et udtryk der absolut ikke antyder noget billigt PAP. Men min ide kræver noget kunstnerisk kreativitet for at opnå et godt resultat. Hvis det er DET du ikke ejer, kunne du jo sige det istedet for at begynde at overbeskide mig. JEG har på ingen måde talt ned til dig eller taget pis på dig.

Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-09-05 16:17

ahj -> denne tråd er iøvrigt endnu et eksempel på hvordan folk overbeskider mig. Alligevel synes du KUN at have bemærket at det er MIG den skulle være galt med. Vågn dog op menneske.

Fra : Klumme

Dato : 27-09-05 13:03

ahj.

Du ramte hovedet på sømmet med din konstatering 14-09-05 00:08:

Citat

Fra : ans

Dato : 27-09-05 14:23

Citat
arne.jakobsen Dato : 26-09-05 16:17

ahj -> denne tråd er iøvrigt endnu et eksempel på hvordan folk overbeskider mig. Alligevel synes du KUN at have bemærket at det er MIG den skulle være galt med. Vågn dog op menneske.

arne.jakobsen

Tag en lur mere i banankassen LOOL

Der har været fred på kandu i flere dage

Du har følgende muligheder