/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
CB350/400 rasler
Fra : wildkatten
Vist : 447 gange
50 point
Dato : 07-03-05 20:19

Efter mange års drøm har jeg endelig fået motorcykel.

Jeg fandt en gammel dame af en CB350, men den spildt meget olie, motoren raslede, knaldede og den rystede i styrtøjet. Altså blev min første sæson på mc meget kort.

Jeg har nu fundet en anden gammel dame (i Holland) som jeg vil bruge til reservedele.... tror nu det er en 400 motor der sidder på. Efter noget besvær fik vi liv i den og den lød som en drøm.... i ca 20 sekunder. Så begyndte den at rasle som søm i en konservesdåse, lyden var dog ikke en stabil raslen. Årstiden er dog ikke lige til en prøvetur, med al det salt.
Jeg ved ikke hvor meget den har kørt men den har givet vis en del kilometer på bagen.

Jeg har hørt at gamle Hondaen har det med at have motorstøj.
Er der et bud på denne raslelyd??? Hvis det ikke har betydning vil jeg nemlig smide den motor på den anden maskine.

mvh
SL

 
 
Kommentar
Fra : dinmc


Dato : 07-03-05 20:24

Hej!!
Det kunne lyde som en slidt bundkæde!!

MVH
www.dinmc.dk
v/Lars Ebdrup

Kommentar
Fra : dinmc


Dato : 07-03-05 20:24

Hej!!
Det kunne lyde som en slidt bundkæde!!

MVH
www.dinmc.dk
v/Lars Ebdrup

Kommentar
Fra : O.B


Dato : 07-03-05 23:50

Det kan da være lige meget,om den skal køre i salt,så gammel den er.Jeg syntes at du skulle prøve en tur,for og
være sikker på hvad der kan være galdt med den.

Kommentar
Fra : dova


Dato : 08-03-05 00:05

Om gamle Hondaer er kendt for motorstøj?
Nej, ikke så det lyder som søm i en konservesdåse når den har kørt lidt.
Det kunne tyde på alvorligere problemer end godt er.

Og jeg synes ikke, at du skal spilde tid med at smide den maskine i, før du har fundet ud af hvad der er galt med den.

Lars har givet et godt bud på en slidt primærkæde.

Og jeg vil så gætte på totalt smadrede plejlstangslejer.
Det kan typisk høres når motoren begynder at være varm, og olien begynder at blive tynd.
jeg har hørt en lignende lyd på en gammel Kawa 6½-er, og da top og cylinder kom af, havde plejlstængerne et "slup" på ½ cm når man rykkede i stemplerne.

Vi købte selv en CB 400 for nogen år siden, shinede den op og solgte den igen, og der var ingen mislyde selv om den havde kørt 86000 km.

mvh dova

Kommentar
Fra : wildkatten


Dato : 08-03-05 07:59

Gammel mc eller ej så behøver man jo ikke svine den til med salt, når jeg endelig har fundet en der ikke har rusten fælge. Den første jeg købte havde været brugt til hverdagskørsel og var meget rusten. Desuden er mc'en på Hollandske plader så jeg må vist ikke køre på den i Danmark.

Hvor stor betydning har det hvis det er en slidt bund/primærkæde? Det er jo mine første mc'er og jeg er ikke mekanier!

Jeg må jo se om der findes nogen i nærheden af Ringsted der gider lytte til den.

Jeg lader spørgsmålet stå lidt endnu....



Kommentar
Fra : xt600e


Dato : 08-03-05 20:52

Det kan også være en slatten knastkæde.
Så vidt jeg husker , skal den justeres manuelt , på bagsiden af cylindrene.
xt600e

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177438
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408046
Brugere : 218879

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste