Hvilke Kreidlermotorer har motorcykelblo~
Fra : JackTR
Vist : 603 gange
50 point
Dato : 03-03-05 09:26

Hej, er der en, der lige kan svare på dette i en håndevending så er det båre dæjligt.

Fra : dova

Dato : 03-03-05 10:25

Det kommer da an på, hvad du mener med motorcykelblok.

Men de Kreidler fra 70erne der hed Florett RS Grand Prix og RMC Grand Prix, var begge neddroslede små motorcykler.

mvh dova

Fra : dova

Dato : 03-03-05 11:33

Jeg fandt lige et gammelt MC blad fra1975.

Der var de to modeller jeg nævnte tidligere som altså var neddroslet til knallert med 1 Hestekraft.

De to samme og så en der hed Florett TM, kunne dengang også fås som Motorcykel med 6,25 HK, altså samme motor, bare ikke neddroslet.

mvh dova

Fra : pallebhansen

Dato : 03-03-05 13:05

De har alle motorcykelblok, og er kun forskellig med hensyn til antal gear.
Den eneste af de "nyere" populære Kreidlermotorer som ikke kunne fåes som motorcykel var Kreidler Superstar, som er født som 2 gears, selvom den også er utrolig solid i blokken.
VH Palle Hansen

Fra : JackTR

Dato : 04-03-05 14:07

Jeg takker for svarene so far. Jeg vil lige forklare hvorfor jeg har stillet spørgsmålet. Jeg overvejer at stille op i cannonball for knallert som min kammerat Jesper arrangerer. (Se hans hjemmeside www.koldstart.dk) Et af kravene i løbet er at knallerten har en knallertmotorblok.
Jeg har to Kreidler Mofa'er. Til løbsformål overvejede jeg at sætte en 3-gears Kreidlermotor på den ene af dem, men det dur' jo så ikke hvis den har motorblok. (Min anden kreidler kalder jeg i øvrigt Kreidler Morfar, da den er så langsom )

Du har følgende muligheder