Hva´satan!?
Fra : Trikko
Vist : 395 gange
220 point
Dato : 01-10-04 19:53

Her tidligere var jeg ude og køre, var hjemme hos en ven og hente noget sammen med ham, og da vi skulle køre igen ville el-starteren ikke lige som jeg ville... Motoren kører bare rundt :( Der må sgu da mangle noget! Et tandhjul som den skal ta fat i....

-Og da jeg så fik startet den med kickstarteren, og ga gas kørte jeg dårligt nok.. Som om min kilerem bare fedter rund inde i... Og da jeg skildte den ad var den pænt løs. Hvad fanden er meningen? Skal man kunne klemme kileremmen sammen så de kan røre hinanden? ?? Hvis jeg giver den en lille smule gas så den trækker meget langsomt, kan jeg køre. Men ikke for meget. Så går motoren op i fulde omdrejninger :( PLEASE Hjælp mig! Skal der en ny kilerem til?

Fra : troldenesdhb

Dato : 01-10-04 19:55

du kaldte.........................

Fra : ForeverLivingProduct

Dato : 01-10-04 20:04

Du kommer vist til at fortælle noget mere om, hvad det er for et køretøj du skriver om for at der er nogen, som kan hjælpe dig

Mvh
Henning

Fra : Trikko

Dato : 01-10-04 20:06

Ups... Damn jeg er lige lost :D Det er en APRILIA SONIC :D

Fra : arcken

Dato : 01-10-04 20:27

Spørg en forhandler i morgen når de åbner, var det en bil, var alting nemmere, fordi da sidder der en lille dims "en magnetventil" der hvis den er defekt, så skifter man den blot ud.

Til en bil koster sådan en dims ikke meget, men jeg aner ikke en hujende fis noget om en scooter og om det i grunden er det samme princip.

Fra : rpje

Dato : 01-10-04 20:38

Nu har du ikke smurt den med noget inde I vario kassen, Det virker som om at starter mekanismen og vario rulle regulatoren har sat sig. Det kan ske hvis der fejlagtigt er sprøjtet med noget der efter en tid er blandet op med kilerems støv, som så stivner når det bliver koldt. ??????

Så hvad har du ekstremiteter med ??.

MV.
Peter Jensen

Fra : miritdk

Dato : 01-10-04 22:11

altså har ikke en dyt forstand på knallerter osv - men det lyder som kileremsproblemer - var det en symaskine ville jeg skifte den ud på stedet

Fra : Trikko

Dato : 01-10-04 23:05

Nej jeg har ikke rørt noget som helst overhovedet! Det er det der er underligt! Kørte ned til min ven og der var ingen problemer.

Vi holdte der i 5 minutter og derefter virkede el-starten ik! :S Inden jeg kørte hjemmefra virkede den. Men vi havde kørt på en grusvej op til ham, med en masse huller.. Kan det være fordi det er raslet sig løs eller i stykker inde i varioen?

Skal lige siges at det store bagerste tandhjul som el-starteren hiver rundt kører når jeg førsøger med el-starten. Den hiver bare ikke varioen og resten med..

Fra : rpje

Dato : 01-10-04 23:20

Prøv at kontroller den møtrik der holder vario blæsehjulet. Den har nok løsnes sig.
Hvis ikke sååå. Er der et eller andet der skal skiftes ud.

MV.
Peter Jensen

Fra : Trikko

Dato : 01-10-04 23:25

Har skilt det hele ad.. Gider ikke ligge og rode med det fucking lort, det er sgu blevet skævt. Køber et helt nyt vario kit..

Er Multivar okay ??

Fra : rpje

Dato : 02-10-04 12:03

Ok. God fornøjelse.

MV.
Peter Jensen

Fra : dova

Dato : 02-10-04 12:44

rpje

gider du ikke lige se det her www.kandu.dk/dk/spg/50527

Trikko
sorry jeg lige blandede mig i dit spørgsmål
mvh dova

Fra : Trikko

Dato : 02-10-04 22:28

Fant ud af det er pga min bagplade er slidt helt ned... Der er ikke flere tænder tilbage på, så den kan ikke få fat, og derfor kører jeg ingen vejne..

Men aner stadig ikke hvorfor min el-starter ikke virker :S Den kører bare rundt

Fra : Trikko

Dato : 02-10-04 22:31

#Dova

Hvad er det jeg skal se?? :S:S:S:S:S:S:S:S:S

Fra : pallebhansen

Dato : 03-10-04 01:22

Du skal selvfølgelig have ny vario, og kan da bare starte med kickstarter.
Men måske er dine tænder på elstarteren, blevet ødelagt, og de er nok svære at skaffe, men du skal så have en ny starter. De skal nemlig ikke være særligt skadede, før de ikke vil gå ud og i indgreb, og hvis de vil, så vil de måske ikke gå tilbage, og så ødelægges starteren hurtigt.
VH Palle Hansen

Du har følgende muligheder