ANDERS MATTHESEN AKORDER
Fra : M0ze
Vist : 347 gange
20 point
Dato : 17-05-04 22:16

Hej. Jeg søger en der har guitar tabs/akorder, til .. ja, til stortset alle, af anders matthesens sange. Hjælp mig, tak :)

Fra : DenMagiskeTangoPirat

Dato : 17-05-04 22:30

Anden / Bossy Bjælke: Min Store Kærlighed
Indsendt af: Anders Lübeck < lubeck@post12.tele.dk >

Min Store Kærlighed.

Anden/Bossy Bjælke

Fra CD´en: Hva´snakker du om - Den ka´byttes vol 1

1.Vers

A E
Solen skinner himmlen er blå
D A E
Vi står på engen vi er begge nøgne
A E
Du er stærk og slank og smuk som få
D A E
Jeg spejler mig i dine brune øjne
F#m E
Din krop den damper,du glinser af sved
F#m E
Jeg ved du knokler for min kærlighed

2.vers
A E
Du er der hvergang jeg har lyst til dig
D A E
Jeg gir´dig mad du gir´en tungeslasker
A E
jeg fløjter blot og så er du på vej
D A E
med spidset blyant og med tunge tasker
F#m E
pisken smelder du gir´et lille hvin
F#m E
jeg har kun halvpart men du er min

Omk:
A D E A D E A
Du er min store kærlighed , drømmen om dig den vare ved
A D E F#m A D E A
Vennerne sir´at det aldrig vil gå , men det vil vi to ride på

3.Vers

A E
Jeg husker tydligt den dag du blev min
D A E
Husker kysset under havnemolen
A E
Men mine venner synes at jeg et svin
D A E
Og jeg til grin på hele rideskolen
F#m E
De sir´jeg vammel hver gang de ser mig stå
F#m D
på min skammel så jeg kan nå uhhååhhuuhh

[...]

B-Stk
F#M E A D E
Bare jeg ku´ forklare dem, bare de ville prøve at forstå
F#m D E A D E A
Man sagtens ka´bruge sin forstand selvom man har en kæreste med sadel på

Omk: (Spilles stille)
A D E A D E A
Du er min store kærlighed , drømmen om dig den vare ved
A D E F#m A D E A
Vennerne sir´at det aldrig vil gå , men det vil vi to ride på

Omk igen en ½ tone op:

Bb Eb F Bb Eb F Bb
Du er min store kærlighed , drømmen om dig den vare ved
Bb Eb F G#m Bb Eb F Bb
Vennerne sir´at det aldrig vil gå , men det vil vi to ride på
Bb Eb F Bb
men det vil vi to ride på

Det lyder bedst hvis du bruger barre´akorder i versene+Omk men akustiske
akorder i B stykket You get the idea. Lyt dig frem til det du synes lyder
bedst Med venlig hilsen Anders. =o)

Fra : Cornell24

Dato : 17-05-04 23:16
Fra : Andrewz

Dato : 03-12-04 17:42

den sang "du er min store kærlighed" er skrevet i en forkert dur '...

Fra : Andrewz

Dato : 03-12-04 17:45

A = C
E = G