Lopper
Fra : Dafly
Vist : 938 gange
100 point
Dato : 08-04-04 09:45

Jeg har en hund der har fået lopper, og så har jeg to kaniner. Er der nogen der ved og hundelopper kan leve på kaniner? på forhånd tak.

Fra : Teil

Dato : 08-04-04 09:51

Jeg ved ikke om de samme lopper kan leve på hunde og kaniner.
Men men hunde har lopper, altid.
Det kan ikke undgås siger min dyrelæge.
Lopperne kan bekæmpes med forskellige midler,
helt udryde dem går altså ikke.

Fra : jakjoe

Dato : 08-04-04 10:06

Jeg har læst at det er hund du har, men se alligevel her.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
http://www.rynkebydyreklinik.dk/Default.asp?ID=1
Det kan nævnes, at kaniner, marsvin og fugle sjældent får kattelopper. Derimod er ørkenrotter meget udsatte for katteloppeangreb.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Lopperne kan helt sikkert leve i kaninens omgivelser, så alt skal gøres rent.

Fra : Teil

Dato : 08-04-04 10:08
Fra : qfha

Dato : 08-04-04 13:18

Selvfølgelig kan du udrydde lopper helt. Du kan så være uheldig at møde nogle nye et andet sted. Giv hund expot eller frontline, og spay i omgivelserne incl. bil med "Absolut D". Det lugter skrækkeligt men virker. Hvad gnaverne kan tåle ved jeg ikke.
Du skal selvfølgelig sikre dig at gøre det hele på en gang. Ellers kan lopperne jo bare flytte.

-Teil, besynderlig erfaring din dyrlæge har.

Fra : fridaflip

Dato : 08-04-04 13:54

Teil for fanden. Var der ikke i et indlæg i politik du efterlyste et konkret sp. og samtidig undsagde debat på Kandu??

Nu har du et konkret sp. Og svarer med absolut NUL.

Spørgsmål:
Citat
Er der nogen der ved og hundelopper kan leve på kaniner
[/code]

Du svarer: ” Det ved jeg ikke.” Jamen hvad fanden kommenterer du så??

Du siger derefter: ”Hunde har altid lopper”. Sp. Har lige fortalt dig at hans hund har lopper, så hvad kan den bem. Bruges til?? NUL….

Du siger ”Lopperne kan bekæmpes med forskellige midler. KANON oplysning. Der blev ikke spurgt om bekæmpelses muligheder, og er alligevel så let tilgængelige at du vel ikke uopfordret behøver at komme med den tomgangssnak. Alt i alt en gang pølsesnak uden værdi for spørger, set i relation til spørgsmålet, som oven i købet er stillet i en seriøs tråd, og ikke i smalltalk....

Hvor i dit indsatte link kan spørgeren finde svar på sit spørgsmål??

http://www.rynkebydyreklinik.dk/Default.asp?ID=39

[citat]
De mest almindelige lopper hos familiedyr i Danmark er kattelopper, som lever af og formerer sig på såvel hunde- som katteblod.

Citat
Det kan nævnes, at kaniner, marsvin og fugle sjældent får kattelopper. Derimod er ørkenrotter meget udsatte for katteloppeangreb.

> Dafly
Som jakjoe skriver, er det sjældent at kaniner får kattelopper, men det sker dog - og jeg vil derfor råde dig til at spørge en dyrlæge om du skal behandle dine kaniner for lopper - og i givet fald, hvilket produkt du så skal bruge til formålet.....

Frida...

Fra : Teil

Dato : 08-04-04 14:20

Daffy du må undskylde frida og hendes ubehøvlede tone.
Jeg har svaret på en del af dit spørgsmål og givet et
link til netdyredoktor som du kan søge på.

Fra : Teil

Dato : 08-04-04 14:27

I ren forskrækkelse kalder jeg dig for Daffy,
Dafly er det jo.

Fra : fridaflip

Dato : 08-04-04 14:32

Min ubehøvlede tone var møntet på dig Teil og ikke Dafly -
så spar du dig dine undskyldninger

Frida...

Fra : Teil

Dato : 08-04-04 14:36

Dafly
Frida blander desuden jakjoe´s og mit indlæg sammen.
Det er ikke let at forstå hvad en senil gammel kone
vil have sagt. Om noget af fridas indlæg kan bruges
tvivler jeg på.

Fra : fridaflip

Dato : 08-04-04 14:45

Teil du er som altid bedrevidende.....Jeg blander ikke dit og jakjoe's indlæg sammen.
Du har jo ikke svaret på noget som helst - så det er svært kan du nok se.
jakjoe skriver, at det er sjældent at kaniner får kattelopper - ergo har han gjort sig den ulejlighed at undersøge hvad han taler om.....modsat dig
Og hvorfra har du din viden om mig "senil gammel kone"....... kan du virkelig ikke finde på andet? Vor herre bevares....

Frida...

Fra : Teil

Dato : 08-04-04 14:47

Ja Dafly
Som du ser, kællinger som blander sig uden at vide noget
har vi over alt.
Men velkommen til kandu.
Hvis du da bliver her.

Fra : fridaflip

Dato : 08-04-04 14:51

>teil

Og hva var det så lige, at du vidste om hundelopper og kaniner?? NUL

Frida...

Fra : jakjoe

Dato : 08-04-04 14:53

teil og fridaflip

"small"talk

Jeg mener helt sikker at mit og teils indlæg blandes sammen.
Fridaflip kan så have ret i nogle af sine fremførte argumenter.

Og så synes iøvrigt ikke vi skal bruge dette spørgsmål til yderligere diskution.
Det er synd for spørgeren.

God påske.

mvh
jakjoe

Fra : Teil

Dato : 08-04-04 14:54

Nu er det Dafly som stiller spørgsmål her.

Fra : fridaflip

Dato : 08-04-04 15:08

Ja, det er rigtigt teil....Dafly har stillet et spørgsmål som du har besvaret således:

Citat
[...]

Bavl fra ende til anden.....Hunde har IKKE altid lopper - Og du KAN udrydde lopper - selvom din dyrlæge mener noget andet.......

Frida...

Fra : qfha

Dato : 10-04-04 12:16

Dafly nu skal du høre her. Hvis du ikke pga helligdagene ikke har fået løst dit problem, skal du få gjort noget ved det, jo længere tid der går des vanskeligere bliver det.

Start med at købe frontline eller exspot til hunden og "Absolut D" ved dyrehandleren eller apoteket.

Bagefter går du hjem og isolerer hunden. Støvsug hele hytten og spray med "Absolut D", vask hunden, tør den godt og giv den loppemidlet. Husk også hundekurv. Tag kaninerne børst dem igennem et sted, hvor loppeæg og lopper kan fjernes. Rens og vask deres bur. Husk også jeres egne senge, sofa mv. Sprøjt igen efter en uges tid.
Så er jeg ret sikker på de er væk.

Ellers God Påske, - også til de som ævler

Fra : jakjoe

Dato : 23-05-04 23:50

Hvordan går det med loppebekæmpelsen ?

mvh