Ideer til en RØD børnefødselsdag (tema)
Fra : louie2003
Vist : 1668 gange
50 point
Dato : 03-02-04 14:35

Hej! Vores datter fylder snart 7, og vi er blevet enige om at holde fødselsdag for 8-9 piger med FARVEN RØD som tema. Er der nogen, som har gode ideer til lege, oppyntning, mad etc. ?

Fra : larsanne

Dato : 03-02-04 15:13

Prøv at gå ind på www.hiphiphurra.dk det kan være at I kan blive inspireret der.

Accepteret svar
Fra : Fnollerpige

Modtaget 60 point
Dato : 03-02-04 15:14

Hmm jammen der er vel masser af ideer - hvad med jordbær tema, (om vinteren
bordkort formet som jordbær, malet på en stofdug, jordbærdækkeservietter, jordbærdrinks, jordbærsaft- og is osv osv......

mere "Rødt" som indianerpiger "rødhuder" ... men det er vist et tema der hurtigt bliver FOR avanceret, ikk`

- mere: rødt tøj, røde duge, balloner, hjerter, glimmer (lige noget for piger i den alder)
evt. påføre på invitationerne at man skal for så vidt så muligt have så meget pink/rødt tøj på som muligt.
Røde pølser (godt temaet ikke er GRØNT
spaghetti og tomatsovs og saft.....
der er jo stort set ingen grænser - altså:

Jordbærfest
Hjerte og ballonfest
eller indiander/rødhuder-fest

Held og lykke og god fornøjelse

Karina

Fra : maya123

Dato : 03-02-04 16:43

Ja, undskyld louie2003
Jeg er vist gået forkert, troede at det drejede sig om en kommunist-RØD fødselsdag, men der er vist ikke ret mange af dem tilbage.
Ok, held og lykke og tillykke med dagen, når I kommer så langt.
Kan da lige komme med et par tip:
En mindre dreng jeg kendte, var kun til blå og jeg fandt på, at børnene skulle male/tegne en (mindre tegning), hver, kun med blåt, alle blå nuancer, det var sjovt og lidt af en udfordring, de fik dog en sort også til at "opdele" med. Drengen fik så alle tegningerne (næsten, der var en som ikke ville af med sin), bagefter. "Jeres" børn skal selvfølgelig bruge RØD farve, eller maling.

Trampe balloner, alle røde og pink, til musik-stop-dans, er også sjovt.
Du kan lave rød flødeskum til lagkagen, ved forsigtigt at blande jordbærsaft eller frugtfarve i det piskede skum.
I kan også male dem i ansigtet med de der ansigtsfarver man bruger til fastelavn, start f.eks med det når de kommer ind ad døren.
Røde æbler og KUN rødt slik, kan man også købe.
Ja, brug den RØDE fantasi, pøj pøj og god fest.
Venlig hilsen maya123

Fra : Fnollerpige

Dato : 14-02-04 00:29

Hejsa - nå hva' så, hvordan gik fødselsdagen så ?
(Hvis jeres datter har haft fødselsdag vel at mærke) ... det kunne jo være sjov og høre hvad I fandt på - måske andre kan bruge det til noget....

God weekend

Karina

Fra : louie2003

Dato : 14-02-04 08:53

Nej, den skal først holdes den 5. marts, så der er lidt tid at løbe på endnu. Men jeg har fået mange gode ideer fra jer. Skal nok vende tilbage!

Fra : louie2003

Dato : 12-03-04 11:54

Fødselsdagen gik godt! Alle gæster kom i rødt tøj og med røde gaver! Rød dug på bordet, røde pølser, rød sodavand og rødt slik. Stor succes!

Godkendelse af svar
Fra : louie2003

Dato : 19-06-04 14:22

Tak for svaret Fnollerpige.