PCplus
Fra : LMC01
Vist : 1712 gange
51 point
Dato : 13-10-03 10:14

Hejsa
Nu har jeg prøvet at rode med at få PCplus, for at få den til at printe ud i USB porten, og det kunne jeg ikke få den til.
Os selv om jeg lavet en BAT-fil med den tekst her (net use lpt1 \din_pc\din_usb_printer.bat) osv.
Så nu er mit spørgsmål, om man kan konverter PCplus regnskabet om til Word-dokument, og printe ud den vej??

Mvh LMC01

Fra : Smitty

Dato : 13-10-03 11:18

Hej LMC01;

Hvilken Windows version kører du med?

PC Plus understøtter trods alt kun LPTx og COMx porte - så du er på rette spor med din NET USE.

Hvis dín PC f.eks. hedder MinPC og din printer er delt som USBPrint; så vil kommandoen være:
NET USE LPT3: \\MinPC\USBPrint

Herefter skal du naturligvis rette i PC Plus til at skrive på LPT3!

Dette burde virke - og du kan også teste det via en DOS kommando, ved at kopiere en tekst fil til LPT3 eller ved at lave en print af en tekst fil til samme.

Prøv om dette ikke vil hjælpe dig lidt videre.

/MVH Smitty

Fra : LMC01

Dato : 13-10-03 21:33

Jeg bruger Windows XP.

Fra : Smitty

Dato : 14-10-03 00:18

Hej LMC01;

Så burde der ikke være noget problem. F.eks. Windows 98 problemer med at lave en NET USE til en printer der er sharet lokalt. Dette problem er løst i både W2K og Windows XP.

Kommandoen er altså ( som eksempel ) NET USE LPT3: \\MinPC\USBPrint

HUSK! at dele din printer først! Start - Indstillinger - Printere - Højreklik på printeren - Deling

Når du har rettet den rigtige printerdriver i PCPlus burde tingene fungere.
HUSK dog, at det ikke må være en ren GDI printer ( altså printer uden egen hukommelse og printersprog )
Er det en sådan du har - så kan du IKKE få det til at virke, da en GDI printer bruger Windows hukommelse til at skabe siden. Dette er ikke tilgængelig for et DOS program.

Er du i tvivl om printeren - så kig på producentens hjemmeside.

/MVH Smitty

Fra : LMC01

Dato : 14-10-03 11:43

Nu har jeg været ind på HP's hjemmeside, og søgt på den model min combi printer har. Jeg kan bare ikke finde noget om , at den selv har en hukommelse eller ej.
Det er en HP psc 1110 model jeg har købt.
Kender du den model???

Mvh LMC01

Fra : LMC01

Dato : 14-10-03 11:43

Fra : Smitty

Modtaget 51 point
Dato : 14-10-03 12:18

Davs igen;

Kun ganske overfladisk. Der findes en HP PSC 1110 og en HP PSC 1110v model. ( Du kan finde dem på HPs hjemmeside ) men desværre kunde jeg ikke umiddelbart finde en specifikation for printeren.

Da det er en multifunktionsmaskine kan du afgøre om der er hukommelse i den ved, at lave en kopi. Kan dette ske uden at PCen er tændt - så er der hukommelse i - ellers ikke.

Desværre tror jeg du får meget svært ved at få den til at forstå noget som helst fra PC Plus. Mange af disse multifunktionsprintere har ikke noget indbygget printersprog - og uden det ingen udskrivning fra f.eks. PC Plus.

Det samme problem har du på en HP 840C. Data sendes over - men der kommer ikke noget ud. Der mangler et rigtigt printersprog i den. HUSK altid at kontrollere om printeren er DOS kompatibel. Kan du f.eks. udskrive filen CONFIG.SYS eller AUTOEXEC.BAT direkte fra en DOS prompt, så virker den i PC Plus - ellers ikke.

/MVH Smitty

Fra : LMC01

Dato : 14-10-03 12:44

Det vil jeg prøve. Tak for hjælpen. Her har du din point

Godkendelse af svar
Fra : LMC01

Dato : 14-10-03 12:46

Tak for svaret Smitty.