Udskrive PC-plus via Win-98 ?
Fra : Ammitz
Vist : 974 gange
50 point
Dato : 20-01-02 21:20

Det gamle DOS-regnskabsprogram PC-Plus skal ikke mere skrive ud i lange baner men flyttes over på en Canon LBP-4 laserprinter.
Tillige skal det til at køre under Win98. Er det realistisk at det kan fungere der???
Hvordan får man Canon-printeren til at acceptere det gamle PC-Plus, som vi ikke vil af med?
Canonprinteren har jo også mange år på bagen, - men den fungerer perfekt til breve m.m. - så regnskaberne skulle den jo også kunne skrive ud?? - men hvordan skal vi få den til det??? Hvor skal man indstille i PC-plus for at den vil skrive ud på vores Canon-printer.
Ammitz

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 60 point
Dato : 20-01-02 21:55

du har ingen problemer med pcplus
under win98.
det eneste du evt. skal have er en opdateret
driver fra administration & data http://www.aogd.dk
de yder også support.
den eneste ulempe er programmet kun virker til år 2027

Fra : aic

Dato : 22-01-02 17:01

Dette kan nemt lade sig gøre, jeg har kørt Win 98 i ca. tre år og pcplus, uden problemer. Pc plus skal være rigtigt opsat i generelt, printer koder, koderne kan du læse i den printer manual, printeren skal være en der kan køre ren dos, printeren skal også være sat op til pcplus, dette har ingen indvirkning på win 98 udskrifter, så forsøg bare det kan lade sig gøre.
Hilsen
Alfred

Fra : Ammitz

Dato : 22-01-02 19:25

Hej Alfred!
Tak for dit svar - men hvad mener du med, at printeren skal være ren dos,?
Pt. bruger vi printeren til at printe på, fra bl.a. Word Perfect 6.0 og Word, - vi printer på brevpapir og etiketter. Det er en LBP-4 laserprinter, tror du det er en der kører "ren dos".
Hvordan mener du vi kan se det på den? Dos var noget der flittigt blev brugt, før jeg blev involveret i PC verdenen. (Startede med Win 3.1).
Håber på at du kan uddybe lidt nærmere.
Ammitz

Fra : djvenga

Dato : 01-10-02 15:02

Hej!
Hvordan sætter man en printer op i pcplus?
Jeg har en Arkjet10 som skal køre på en win XP, hvordan gøres dette
lars

Fra : Bugtrup

Dato : 05-01-03 22:33

Hej,

jeg er netop begyndt at bruge pc-plus, da jeg bogfører for min søster.
Jeg mangler desperat en brugermanual - eller i det mindste en der kan fortælle mig hvordan jeg lægger startsaldi ind i regnskabet.

Endvidere er jeg også med på den der med printeren - jeg har en Hp psc 500

Mvh. Lise

Du har følgende muligheder