Polo kan ikke gå i tomgang
Fra : EBL
Vist : 1425 gange
100 point
Dato : 07-12-01 13:09

Min Polo fra 1985 1.0 liter har det problem at den konstant går ud når jeg slipper gassen når motoren er kold, og næsten hver gang når den er varm. Bilen starter uden problemer selv i frostvejr og kører ellers fint. Jeg kan godt starte bilen og lade den køre i tomgang, problemet er kun når jeg slipper gassen, mens bilen er i bevægelse!

Håber nogen kan hjælpe da det er et dybt irriterende problem

MVH, Erik

Fra : 3xh

Dato : 08-12-01 00:25

Har selv haft en 1.0 POLO fra 84 med samme problem. Efter rensning af kabburator og udskiftning af kondensator på strømfordeler samt nye platiner, var mine problemer væk, og POLO'en kørte igen som en symaskine.

v.h.
3xH

Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-01 13:00

"EBL" <EBL.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fint. Jeg kan godt starte bilen og lade den køre i tomgang, problemet er
> kun når jeg slipper gassen, mens bilen er i bevægelse!
************
Få kaburatoren renset igennem på aut. værksted.
Dêt hjælper.
De første Polo'er var økonomiske, og netop derfor
lidt kaburator-følsomme, som min værkfører sagde for 8 år siden...

MVH

Accepteret svar
Fra : 3xh

Modtaget 100 point

[...]