skakspil mod pc
Fra : lham
Vist : 1603 gange
100 point
Dato : 05-11-11 18:01

søges gratis skakspil hvor der spilles mod computer. Computers "dygtighedsgrad" ( helt ned til nybegynder ) skal kunne vælges. Det skal grafisk være muligt at se situationen før man selv trak og tilsvarende for computeren samtidig med det nye brædt efter trækket. Gerne også mulighed for at kunne "bladre" baglæns i træk ( igen grafisk )

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 05-11-11 18:31
Fra : EA_HS

Dato : 05-11-11 18:54

har du prøvet google,.. ?
det giver 197.000.000 resultater

fx :
http://www.techsupportalert.com/best-free-computer-chess.htm
http://www.pcworld.dk/download/31/100

eller skal det også servere kaffe / øl hver time,..

Fra : ferik

Dato : 05-11-11 19:09

det kan du da gøre windows 7

Fra : lham

Dato : 06-11-11 19:27

Burde have nævnt at jeg har WinXP sp3 Home edit.

EA-HS
197.000 -ja netop derfor stiller jeg spørsmålet så nogen med erfaring kan sortere i denne hob.

Norsted
fandt denne ( http://www.chess.com/play/computer.htmli )"din samling " er noget af det rigtige , men ønsker mig nedenstående option,desværre er spillet ikke fejfrit .Foretog et helt vildt ulovligt træk :dronning der i samme træk kørte først vandret derefter skråt !!!

øl og kaffe klarer jeg selv , men endnu et krav/ønske ønsker jeg opfyldt:
Man skal grafisk kunne se ( gene over og under brædtet ) hvad man har erobret at modstanderens brikker.

Fra : EA_HS

Dato : 06-11-11 22:21

Citat
ja netop derfor stiller jeg spørsmålet så nogen med erfaring kan sortere i denne hob.

.... så tror jeg du får betydelig mere ud af at spørge nogen der ved noget om skak,
fx en skakklub,.. det / den kan du også google,... Dansk eller Engelsk,

her på kandu er der vist ikke nogen der har tid til at spille skak,
de fleste googler dagen lang, for at besvare spørgsmål......................

men,.. har du tålmodighed, kan du da opdatere / gentage dit spørgsmål
en gang i mellem. !

Fra : ferik

Dato : 07-11-11 09:30

jeg spiller skak, med min computer, hver dag
Win 7

Fra : EA_HS

Dato : 07-11-11 12:35

Citat
jeg spiller skak, med min computer, hver dag

..... Det har så åbenbart ikke gjort dig i stand til at svare på spørgerens spørgsmål, !

derfor var det måske en idé at spørge nogen med mere erfaring med andre skakspil end det indbyggede i windows,

det kunne være en større mulighed i en skakklub, end kandu.dk .. ik'

Fra : ferik

Dato : 07-11-11 13:05

til EA_HS
citat
"Det har så åbenbart ikke gjort dig i stand til at svare på spørgerens spørgsmål,"

jeg har da svaret på ?

Fra : EA_HS

Dato : 07-11-11 16:58

Citat
jeg har da svaret på ?

......... så kan det da undre hvorfor du ikke svarer på spørgsmålene,

fx,
Citat
Gerne også mulighed for at kunne "bladre" baglæns i træk ( igen grafisk )

og
Citat
[...]

hvis du fortalte om det er muligt i din version af skak,..
så ved spørgeren om det også er det rigtige spil for ham. !!

Fra : ferik

Dato : 07-11-11 18:10

?
[...]

mit svar:
det kan du da gøre windows 7 skak spillet
?
EA_HS
prøv lige at læse det hele
og måske en lidt mere SOBER tone

Fra : EA_HS

Dato : 07-11-11 22:19

synes da jeg er meget sober,....

nå,.. du kan 'bladre' i din skak version,... ?
det er så ikke muligt på min Win 7 / 64 bit,..
hverken frem eller tilbage,

er det standartudgaven du bruger,.. altså den der er indbygget i win 7,.. ?

Fra : EA_HS

Dato : 07-11-11 22:25

går ud fra at 'bladre' betyder at spillet kan genses fra første træk frem til 'nu'
uanset hvor / hvor langt fremme du er i spillet,.. ?

Fra : lham

Dato : 09-11-11 06:25

EA-HS
Ja det er det jeg forestiler mig ved bladre . Faktisk har jeg fundet ud af at den maskine jeg pt forsøger mig med ( udvalgt blandt Link fra Norsted ) har denne "bladre baglæns funktion )

Fra : EA_HS

Dato : 09-11-11 11:45

Citat
udvalgt blandt Link fra Norsted

.. .. Ja,.. det er præcis hvad jeg mener,
der er ikke ret mange der ved hvad de snakker om,
hvis det ikke kan googles,.. får spørgeren ingen svar,.. højest et link til google,..
det kan spørgeren i de fleste tilfælde selv gøre,

en stor del af kandu.dk brugerne sidder dagen lang (og natten med) og googler,
for at finde svare på spørgsmål,

det kunne såmænd også være ok,
bare spørgeren tager svaret med et vist forbehold,

det er jo ikke særlig smart hvis svaret skal bruges til noget vigtigt,
og spørgeren tror at svaret kommer fra en kompetent person der virkelig ved noget om sagen,

eksempelvis kunne man i dit tilfælde, forvente at en kompetent bruger,.. der har læst dine krav til skakspil,..
vil være i stand til at henvise mere præcis til navn på,. og hvor du kan downloade spillet, !!

at der alligevel accepteres så mange svar som det er tilfældet,
kunne måske skyldes 'frygten' for at de samme brugere,
samtidig er de første til at brokke sig hvis spørgeren ikke accepterer deres svar.... ..

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 12-11-11 13:53

Tak for svaret Nordsted1.
jeg blev klogere, men har endnu ikke fundet et gratis spil der opfylder mine krav ( som er blevet større jo mere jeg har læst )

Du har følgende muligheder