Undgå dug og kondens på Trafikspejl?
Fra : izyr
Vist : 758 gange
100 point
Dato : 02-11-11 10:40

Hejsa
Vi har fået sat et trafikspejl op af kommunen, og har stor glæde af det. Nu kommer den kolde tid, og duggen melder sig på spejlet og er derfor ikke til stor hjælp.

Nogen der har nogle fifs til hvad vi kan gøre? - det skal helst være noget som ikke bare bliver skyllet af med det samme af en regnbyge så problemet opstår dagen efter igen

takker

Fra : piaskov

Dato : 02-11-11 10:52

Hej.
En ting der hjælper er sulfo. Du smører det simpelthen på med en klud...godt med sulfo.
Lader det sidde og så dugger det ikke det næste stykke tid.
Du skal naturligvis gøre det med mellemrum , for det holder ikke evigt.

Fra : izyr

Dato : 02-11-11 10:53

man kan ikke evt vokse den med et eller andet?

Fra : dova

Dato : 02-11-11 12:33

Du skal købe noget der normalvis er beregnet til bilruder, det hedder "Dugfri", det smøres på ruden og bevirker de ikke dugger og ligeledes vil det fra vand til at "prelle af" så det ikke sætter sig som dråber på glasser

Fra : Højris

Dato : 03-11-11 05:27

Nu om stunder fås noget der anvender nanno teknologi, det er det du søger.
Det bruges til forruden af biler. Det er dug og vandfri.
Højris

Fra : pifo

Dato : 03-11-11 06:38

Basta har en spray, som du kan sprøjte på spejlet. Se evt. her:

http://www.jariauto.dk/shop/basta-anti-dug-28105p.html

Fra : pifo

Dato : 03-11-11 06:41

her er en anden:
http://nanoteknologi.info/antidug-glas-250ml-nanoteknologi-73.html?osCsid=f1f4239bd1a408a0de7c6d0eb9c0c240

Den er nanoteknologisk, det lyder sgu da fint, ikke sandt?
Jeg tror lige jeg skal prøve den til vores brusekabine.

Fra : Olesen-50

Dato : 03-11-11 14:02

Pifo

Citat
Jeg tror lige jeg skal prøve den til vores brusekabine

Er du sikker på at din brusekabine er af glas??

Brusekabiner (glas), fra dit eget link

Det er vist sjældent at brusekabiner er af rigtig glas,så pas på du ikke ødelægger din kabine i stedet

Du har følgende muligheder