Hovedjægere
Fra : citywood
Vist : 2501 gange
70 point
Dato : 28-05-11 09:43

Jeg kan ikke rigtig forstå, at Jørgen Bitsch' film fra 50'erne ikke er blevet bevaret. Kan du hjælpe mig?

Flere nævner, at de har set lysbilleder ... men det store var FILM. Fra Den Store Danske: "Jørgen Bitsch skabte sig især et navn, da han inden fjernsynets fremkomst drog landet rundt med sine selvproducerede rejsefilm og gav menigmand et koloreret, sommetider dramatiseret indtryk af fjerne folkeslag".

Tak for dit detektivarbejde ...

Fra : LuffeA

Dato : 28-05-11 10:04

Jeg kender ikke lige den aktuelle sag, men verden over kæmper de en kamp for at redde de gamle celluloidruller der jo ikke tåler meget fugt.

Fra : nomore

Dato : 28-05-11 10:24

Hvad VAR spørgsmålet?
Citat
Hovedjægere

http://www.danskefilm.dk/index2.html
MÆRKELIG film, dog ikke værre end en TRI`ER .
Den må du gerne få et par links til,
-------------
ELLER tænker du på HAM, med dokumentar filmene,
mener de stadig LEVER videre ude i CYPER-SPACE, men og det er et STORT men
kan du ikke finde det på? Bonanza.dk
Syntes lige et par dage siden, at jeg så en eller anden form for * da han sloges med en slange*
MEN bortset fra DET, skam sig = DR de afsnit var nemlig gode og medrivende/
IKKE som dette Forums JAGT _/ tåber med både stort og NOTHING
Dog vil JEG men du kan finde den på warez-dk = der liggern masse gode

jagt-film inde, så muligvis derfra jeg kan huske?

Citat
Jørgen Bitsch (30. juni 1922, Bandholm – 12. februar 2005) var forfatter, foredragsholder, filmproducent og eventyrer.

Han fortalte i sine bøger om eventyrlige rejser og ekspeditioner til fjerne lande. Jørgen Bitsch vandt i 1940 1. præmie for ungdomsromanen Som kahytsdreng til Siam. Han udannede sig senere til lærer, men efter to år trak eventyrlysten i ham, og i 1949-50 rejste han på en Nimbus motorcykel fra København til Cape Town i Sydafrika. Om denne rejse berettede han i bogen Den eventyrlige afrikafærd. Året efter udkom bogen Fra Kilimanjaro til Pygmæerne. I 1956-57 rejste han, bl.a. sammen med Arne Falk-Rønne, til Brasilien, Bolivia, og Peru, hvorom han beretter i Bogen Jivaro. Bogen omhandler Jivaro indianerenes levevis i Amazonjunglen, en slåskamp med en Anaconda, samt deltagelse i arkæologiske udgravninger i Peru og Bolivia, samt en del om Inka kulturen. I 1959 rejste han til Borneo og levede blandt de indfødte, og lærte deres skik og brug. Det affødte bogen Ulu - Verdens ende.

Hans forfatterskab omfattede bl.a. bidrag i bogen Med Eventyrerne over alle grænser, samt en artikel i National Geographic Magazine, November 1964.

Fra : nomore

Dato : 28-05-11 10:26

DER GIK GØGE-REDER i tekst-formidlingen

Fra : nomore

Dato : 28-05-11 10:32

BTW: du kan jo altid spørge webnoob /// han har et par INVITES til overs
hvis han eller gider hjælpe DIG

Fra : nomore

Dato : 28-05-11 10:33

Fra : citywood

Dato : 28-05-11 13:04

Desværre ... intet held i svarerne.
En anelse lødighed i svarene kunne ønskes - jeg har selvfølgelig selv været i gang først.

Du har følgende muligheder