Multibox DVBT MPEG 4 tuner
Fra : lham
Vist : 1679 gange
100 point
Dato : 02-02-11 18:41

Har set der er kommet en "ny" multibox " A2B der vil kunne køre videre efter MEPEG 2 endelig slukker engang i 2012 ( nogen der kender hvilken måned ?) og min nuværende MPEG2 version må skrottes ( sælges til svenskerne !!! )

Er der nogen anmeldelser?
Har nogen af jer erfaring med den ?
Ved i hvor man kan få mere information end nedenstående link ( bla teknisk og prissammenligninger i DK SE, producent -brochure )

http://www.av-montering.dk/a2b.htm

Fra : refi

Dato : 02-02-11 19:17

Du skal bare have en mpeg4 - den kan også modtage mpeg2 - de er bagudkompatible......

Datoen for stop af mpeg2 er IKKE fastlagt - blot ar det sker i 2012 (sikkert sidst på året)

Fra : refi

Dato : 02-02-11 19:19

Og glem alt om at købe "billigt" i udlandet - det danske mpeg4 signal er IKKE det samme som i andre lande.....

Fra : Bassebo

Dato : 02-02-11 19:34

De laver dem ikke mere og vil ikke lave til det nye signal mpeg 4 , har nemlige også til det gamle og vil også gerne have til mpeg4 , men han banditten som er min antenne guru har undersøgt sagen og der bliver ikke laver nogen ny siger de i sverige.......træls........

Bassebo....

Fra : lham

Dato : 03-02-11 07:29

Bassebo
hvis du prøvede mit link i spørgsmålet ville du erfare at de har lavet en MPEG4 godt nok ca 3 gange så dyr som den gamle.Det gamle firma er overtaget af en større koncern -kan ikke huske navnet.

REFI
den gamle er købt i sverige og har virket fint i DK-altså må MPEG2 være ens i Sverige og DK.
Hvad er forskellen på MPEG4 i DK og SE-troede det var en international komprimeringsmetode ( algoritme) trode for øvrigt ikke SE ville indføre MPEG 4 som alene signal foreløbig.

savner stadig de efterspurgte oplysninger bortset fra ca tid på MPEG2 udfasning

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 03-02-11 08:27

I forhold til SE skulle det ikke give problemer, men mpeg4-standard og mpeg4-nordig er ikke de samme systemer.....

Det har noget at gøre med de chips der ligger i modtagerne....

At man gør det hele så kompliceret er jo rene handelsaftaler producenterne imellem....

Et TV i DK koster jo væsentlig mere end et TV i Kina - og så ville vi jo alle købe der hvis det var det samme.....

Så du risikerer at du har billede men ingen lyd - eller omvendt.....

Derfor går man også så højt op i om modtagerne er BOXIT godkendte - det betyder nemlig at de er gearet til det "nordiske" mpeg4 signal......

Men det er meget mere kompliceret end som så - en verdensomspændende digital sende/modtage-standard vil producenterne ALDRIG blive enige om.....

Der står alt for store økonomiske interessser på spil.....

Fra : lham

Dato : 04-02-11 06:39

Bassebo
Her er så navnet på den nye der kan klare mpeg4

Multiboks A2B MyM-T3 MPEG4 til 3 DVB-T programmer

Mere uhyggeligt har jeg læst noget om at MPEG4 også kun får en forholdsvis kort levetid der afløses af noget der vist hedder MPEG4-T2 ???
Så er det til lommerne igen -det er sgu noget bondegfangeri !

Fra : lham

Dato : 04-02-11 06:43

Bassebo
hvis du overvejer at købe så check znappi.dk de sælger til 4975 trods alt 1200 under listepris men stadig alt for dyrt

Fra : Bassebo

Dato : 04-02-11 16:56

Ja det har jeg så også erfaret at de har lavet noget nyt ..... men til så mange penge og kun 3 kanaler ud så står jeg af og har købt 2 parboler og 2 mpeg4 modtager til de rum som vi har tv'er i,familien syntes at det var en bedre måde og det giver jo så også flere kanaler og selvføldig også en fast post hver mdr. til parabol........

Bassebo.....

Fra : lham

Dato : 04-02-11 17:14

Refi
er der ikke noget med at ladere til alle verdens mobiltelefoner fremover bliver "ens" -så intet er umuligt det umulige tager bare længere tid !( ussel mamon er desværre en stor hæmsko mod alm fornuft )

Fra : refi

Dato : 04-02-11 17:21

INTET er umuligt

Når jeg skriver ALDRIG, er det ud fra devisen at TV signalet vil være noget HELT ANDET når man engang finder en FÆLLES teknologi - Verden idag er langtfra verden om 50 år....

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 17-03-11 06:16

Tak for svaret refi.
jeg fik ikke rigtigt svar på mine spørgsmål,men din bemærkning om at udstyret skal være gearet til nordisk standard er go at skrive sig bag øret.

Du har følgende muligheder