Tyk glasur
Fra : karenD
Vist : 3130 gange
300 point
Dato : 13-01-11 20:22

Jeg er blevet den lykkelige ejer af en doughnut-bagemaskine. Den laver de fineste små dough nuts... men, men, men...

Jeg mangler en opskrift på den tyktflydende glasur, der hører til.... kan man mon lave noget, der ikke kun indeholder den gængse vand og flormelis?

Fra : piaskov

Dato : 13-01-11 20:30

Hej Karen.
Du kan da bruge æggehvider i stedet for vand.

Fra : katekismus

Dato : 13-01-11 20:53

eller flormelis og citronsaft - god smag til doughnut.

Fra : katekismus

Dato : 13-01-11 20:57

Flormelis + lidt kakaopulver røres til en tyk glasur med smøreost natural fx. Philadelphia.

Fra : smuller54

Dato : 13-01-11 21:35

flourmelis og kogende vand- så skeen næsten står i blandingen

Fra : smuller54

Dato : 13-01-11 21:38
Fra : Christa.N

Dato : 13-01-11 21:53

Det bedste nemlig chokoladeovertræk !!!!!!!!!!

F.eks denne opskrift http://www.kvalimad.dk/opskrifter/ganache-chokoladeovertraek

Fra : smuller54

Dato : 13-01-11 22:00
Fra : Christa.N

Dato : 13-01-11 22:03

Eller også bare helt almindelig overtrækschokolade - det kan være super lækkert med "knækket" i chokoladen når man bider .....
mums

Fra : smuller54

Dato : 13-01-11 22:06

Citat
Eller også bare helt almindelig overtrækschokolade - det kan være super lækkert med "knækket" i chokoladen når man bider .....
mums

se det ville være godt

Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-11 22:25
Fra : katekismus

Dato : 13-01-11 22:42

Pink glasur

2 spsk flødeost naturel 26%, fx Buko
4 dl flormelis
2 spsk friskpresset appelsinsaft
evt. rød frugtfarve

Rør flødeost, appelsinsaft og flormelis sammen. Tilsæt evt. også lidt frugtfarve.

Fra : karenD

Dato : 14-01-11 14:44

Hold da op, en masse forslag!

Jeg kigger lige nærmere på det, når tvillingebegivenheden i tv er overstået

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 300 point
Dato : 14-01-11 15:56

Nåååh hvor er de bare dejlige de tvillinger

Jeg fik ikke skrevet, at jeg har lavet tyk glasur med smør... med et vellykket resultat -- mere for at du ikke bare tror jeg havde googlet det

Fra : karenD

Dato : 14-01-11 21:10

Pia : rører du bare æggehviderne "rå" sammen med flormelis? eller skal det varmes over vandbad eller noget?

Bortset fra det, så er I godt nok kommet med nogle skønne forslag. Det bliver jo helt umuligt at give point for svar...

Fra : smuller54

Dato : 14-01-11 21:52

husk hvis du bruger æggehvider at anvende de pasteuriserede.

De anvendes netop rå-

Godkendelse af svar
Fra : karenD

Dato : 22-01-11 20:02

Tak for svaret Nordsted1.

Fra : Nickinator

Dato : 14-11-11 21:18

150 g flormelis
1 tsk. citron saft
1 past æggehvide
rør det hele sammen med en gaffel.
Tilsæt mere flormelis indtil du har en konsistens der gør at når du tipper skålen skal glasuren ikke løbe.
Bruger den på mine honning kage hjerter og mænd til Jul :)

Du har følgende muligheder