varme/kuldebord
Fra : lham
Vist : 847 gange
200 point
Dato : 09-07-10 17:10

Når føden skal indtages synes jeg tit der opstår problemer med at holde den varm/ kold op til og under-samt lidt efter måltidet.
Mon der findes et "spisebord" hvor man selv kan bestemme hvilke områder der skal være varme og hvilke kolde ( det skal ikke være sådan noget med 5 små løse varmeplader/kuldeplader.)

Om sommeren vil man feks kunne undgå at smide kølevarer ud der lige var lidt for lang tid ude af køleskabet.

Måske noget med peletier teknologi som jo drives af jævnstrøm og som kan skifte fra varme til kuldeafgivelse ved at vende polaritet.

Fra : o.v.n.

Dato : 09-07-10 17:15
Fra : LuffeA

Dato : 09-07-10 17:23

Øllerne skal i en snor i havebassinet

Fra : lham

Dato : 09-07-10 17:38

o.v.n
Det er jo ikke en resturant jeg driver !
Det skal være integreret i spisebordet og så "peger" man de zoner ud hvor der skal være varmt og koldt.
Med Peletier er det vel grundliggende en stak ombyggede køleboxe der skal lidt mekanik og styring til.

Luffe A
Jeg har dræbersnegle i mit havebasin så der der skal der hverken øl eller gravad laks ned .

Fra : smuller54

Dato : 09-07-10 18:28

De gange hvor jeg har været til et buffetbord, har nogle af retterne ganske enkelt været holdt varme med en form for spritapparat.

Lidt lige som dem man sætter thekanden på, med et fyrfadslys under- kunne du måske bruge det som alternativ ?

Fra : smuller54

Dato : 09-07-10 18:30

Til det kolde lægger man nogle køleelementer i et fad og lægger et pænt viskestykke eller andet henover og stiller det der skal være kold der :)

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 100 point
Dato : 09-07-10 21:01

Citat
Den gode vilje
Plys prøvede at finde på noget, som kunne hjælpe, men det eneste han fandt på, var noget som slet ikke kunne hjælpe.

Fra : LuffeA

Dato : 09-07-10 21:46

Citat
Jeg har dræbersnegle i mit havebasin

Du skal jo ikke åbne øllerne når de er på køl

Fra : smuller54

Dato : 09-07-10 22:22
Fra : lham

Dato : 10-07-10 07:12

smuller54

Det der med sprit/fyrfadslys og køleelement har jeg prøvet , men det er alt for uflexibelt og kræver for mange småenheder.

Fonduens afløser hotplanca er nok lige uden for det jeg spørger til -men ja det ser da lækkert ud,man kunne jo også tænde et bål og så sidde om det og i fælleskab riste guldfisk fra havebassinet og drikke kolde øller fra samme sted

Peter Plyds "Man kan aldrig vide med bier" (arbejdsbier) -så mon der ikke er nogen der har lavet noget der kommer tæt på det jeg efterlyser

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 07-09-10 07:44

Tak for svaret smuller54.
Ja der er jo ikke kommet svar der "præsist" rammer spørgsmålet-men PLYDS er jo altid god !

Du har følgende muligheder